به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۴۹۸۸۵

نتانیاهو: ایران از خط قرمز عبور کرد

گروه بين‌الملل: نخست‌وزير اسرائیل در پیامی تلویزیونی اعلام کرد رژیم ایران از «خط قرمز» عبور کرد.
نتانیاهو: ایران از خط قرمز عبور کرد
بنیامین نتانیاهو افزود: «حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل شکست خورد. ما به صورت مناسب واکنش نشان دادیم. هرکه به ما ضربه بزند صد برابر به او ضربه خواهیم زد.» بامداد پنجشنبه، شلیک بی‌سابقه موشکهای منسوب به ایران به سوی مواضع اسرائیل در بلندی‌های جولان، تنش میان دو کشور را به اوج رساند. اسرائیل روز پنجشنبه  اعلام كرد پس از حمله نیروهای ایرانی به مواضع نظامی‌اش در بلندی‌های جولان، تمامی زیرساخت‌های نظامی ایران در سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در حمله اسرائیل دست‌کم ۲۳ نفر کشته شده‌اند که ۵ تن از آنان سوری و باقی از نیروهای متحد رژیم بشار اسد بوده‌اند. گرچه تهران تا کنون در این باره هیچگونه اظهار نظر رسمی نکرده است، اما حسن روحانی،‌ روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته است ایران در پی «تنش‌های تازه» در خاورمیانه نیست. روحانی به حملات اخیر اسرائیل به سوریه اشاره‌ای نکرد. وزارت خارجه سوریه روز پنج‌شنبه اعلام کرد حرکت اخیر اسرائیل در «رویارویی مستقیم اخیر، نشانگر آغاز مرحله تازه‌ای از خصومت علیه» دمشق است. خبرگزاری رسمی سوریه سانا به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد: «این رفتار خصمانه از سوی صهیونیست‌ها به هیچ چیز جز افزایش تنش‌ها در منطقه نمی‌انجامد.»
 
ایران، حمله اخیر اسرائیل به سوریه را محکوم کرد
 
سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد.
 بهرام قاسمی ضمن محکومیت شدید حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، اظهار کرد: حمله چندباره رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و نقض آشکار حاکمیت این کشور بخصوص در روزهای اخیر، اقدامی کاملا تجاوزکارانه و مصداق روشنی از ذات سلطه جویی و بحران طلب و دروغ مدار این رژیم است که نمی تواند ثبات، امنیت و آرامش منطقه را برتابد و امنیت خود را در ناامنی و هر چه بی ثبات تر بودن منطقه تعریف کرده است. وی افزود: حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه که به بهانه های خودساخته و بی پایه و اساس صورت گرفته است، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و اقدامی خلاف تمامی قوانین، مقررات و موازین بین المللی است و سکوت کشورها و مجامع بین المللی در برابر چنین اقدامات و رفتارهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، مشوق وچراغ سبزی به این رژیم برای ادامه رفتارهای تجاوزگرانه آن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دفاع مشروع و متقابل در برابر اقدامات متجاوزین حق دولت و ملت مقاوم سوریه است تصریح کرد: دولت و ملت سوریه در ۷ سال گذشته در برابر حملات بیرحمانه مسلحانه و سفارشی گروههای تروریستی که به نیابت از رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از متحدان منطقه ای آنها انجام شد، مقاومت کردند و با تحمیل شکست بر این گروه ها، حامیان شان را از رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند؛ امروز پشتیبانان اصلی این گروههای تروریستی خود مستقیما اقدام به حمله و تجاوز به سرزمین سوریه می کنند تا شاید بتوانند شکست سنگین تروریست های دست پروده خود را جبران کرده و موازنه را به سود این گروههای رو به زوال تغییر دهند.