کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سلحشوری:

نمایندگانی که پرچم آمریکا را آتش زدند از اول مخالف برجام بودند

ایلنا , 21 ارديبهشت 1397 ساعت 11:27

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از اقدام چند نفر از نمایندگان در به آتش کشیدن پرچم ایالات متحده در صحن علنی، تاکید کرد که باید پاسخ بدعهدی و بداخلاقی ترامپ را به زبان دیپلماسی بدهیم، نه با حرکاتی خارج از عرف.


پروانه سلحشوری با اشاره به خروج ایالات متحده از برجام و آتش زدم پرچم این کشور ازسوی چند نفر از نمایندگان اصولگرا در جلسه علنی چهارشنبه مجلس که در واکنش به این اقدام صورت گرفت، اظهار داشت: رییس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب با بدعهدی و در تضاد با توافق ۵+۱، از برجام خارج شد تا به‌زعم خود مردم ایران را در فشار اقتصادی قرار دهد.

مخالفت دو سوم آمریکایی‌ها با خروج این کشور از برجام
وی افزود: پیش از اعلام ترامپ در خروج از برجام، خواندم که براساس یک نظرسنجی، دو سوم مردم آمریکا مخالف خروج از برجام هستند. واقعیت این است که باوجود آن‌که از ۴۰ سال پیش تاکنون، حکومت ما نسبت به سیاست‌های دولت و کنگره امریکا در قبال ایران معترض بوده و دولت‌های دو کشور با یکدیگر اختلافاتی اساسی داشته‌اند اما اکثریت مردم امریکا با ایران و مردمانش اختلافی ندارند؛ کمااینکه در تمام این سال‌ها همواره شاهد حضور گردشگران امریکایی در کشورمان بودیم و جالب آن‌که آن‌ها نیز جز میهمان‌نوازی ایرانیان خاطره‌ای از ما ندارند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم یادآور شد: برای تمامی ملت‌ها، پرچم نماد هویت کشورهاست و آتش‌زدن پرچم به معنای ضدیت با نماد ملی مردم آن کشور. در تمام این سال‌ها جایی نشنیده و ندیده‌ام که مردم آمریکا، پرچم ایران را آتش بزنند؛ چراکه اختلافات میان دو کشور ایران و آمریکا در سطح حکومت‌ و دولت‌هاست، نه ملت‌ها.

نامه‌نگاری رهبری برای جوانان اروپایی و امریکایی نشان‌دهنده احترام ایشان به ملت‌هاست
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته شاهد به آتش کشیدن پرچم امریکا در صحن مجلس بودیم، حال آن‌که نمایندگان مجلس، نمایندگان ملت هستند و این‌گونه رفتارهای تند، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که مردم ایران با ملت آمریکا در تضاد هستند، آن هم در شرایطی که چنان‌چه پیش‌تر گفته شد، اکثر آمریکایی‌ها مخالف خروج دولت‌شان از برجام بودند.وی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی و امریکایی نامه نوشتند و به این اعتبار، ایشان نشان دادند که به مردمان آن کشورها احترام می‌گذارند.

باید با دیپلماسی پاسخ آمریکا را بدهیم، نه حرکات خارج از عرف و اخلاق
سلحشوری با بیان این‌که ایرانیان از قدیم‌الایام مظهر مهربانی و خونگرمی بوده‌اند، نسبت به اقدام اخیر برخی نمایندگان در آتش زدن پرچم امریکا ابراز تاسف کرد و با اشاره به انتشار گسترده تصاویر این اقدام در سطح جهانی، گفت: دولت آمریکا بدعهدی کرد و اخلاق را زیرپا گذاشت. دولتمردان امریکایی همان‌طور که انتظار می‌رفت بدعهدی کردند و سوءنیتشان را بار دیگر اثبات کردند، شکی نیست. اما ما باید با دیپلماسی پاسخ آنها را بدهیم، نه اینکه با حرکات خارج از عرف، از چارچوب اخلاق خارج شویم.

کسانی پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند که از روز تصویب برجام مخالف بودند
رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ سه‌شنبه‌شب بار دیگر با رفتار و گفتاری کینه‌ورزانه، به‌دور از اخلاق و متانت دیپلماتیک، علیه ملت ایران وارد عمل شد و بار دیگر بدعهدی‌اش را ثابت کرد و اقدام به اعمال تحریم‌هایی کرد که مشخصاً ملت ایران را نشانه می‌گیرد اما ما با مردم امریکا دشمنی نداریم و اینکه دوسوم این ملت از خروج دولتشان از برجام و بدعهدی به یک توافق بین‌المللی ناراضی‌اند، دیگربار اثبات کرد که ملت‌ها همواره خواهان جهانی عاری از خشونت هستند و جالب آن‌که در ایران هم امروز همان کسانی پرچم آتش می‌زنند که از همان رور تصویب برجام، آهنگ مخالفت سردادند و پرچم را آتش زدند.عضو فراکسیون امید مجلس همچنین تاکید کرد: ما حرکت غیرمسئولانه ترامپ را به‌شدت محکوم می‌کنیم اما با ملت امریکا خصومتی نداریم.

ایران به تعهد به برجام جایگاهی متناسب با شان ایرانیان در جامعه بین‌الملل یافته است
سلحشوری در پایان گفت: ترامپ باید بداند و احتمالاً باتوجه به واکنش یکسر مخالف تقریباً تمامی جامعه جهانی به‌خوبی فهمیده که با این اقدام خصمانه علیه ملت ایران، به وجهه بین‌المللی کشورش آسیب زده، همان‌طور که ما با وفای به عهد از زمان امضای برجام تاکنون و پایبندی به تعهدات برجامی‌مان در آینده، جایگاهی متناسب با شان ملت‌مان نزد افکار عمومی و جامعه بین‌الملل یافته و دیگربار گوهر فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی خود را به رخ جهانیان کشاندیم.


کد مطلب: 149928

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/149928/نمایندگانی-پرچم-آمریکا-آتش-زدند-اول-مخالف-برجام-بودند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir