به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۴۹۹۸۳
علی تاجرنیا:

آتش زدن برجام اوج نابخردی سیاسی بود

گروه سیاسی: علی تاجرنیا در واکنش به آتش زدن نمادین برجام در صحن علنی، گفت: « کار نمایندگان مجلس اوج نابخردی سیاسی و بر خلاف منافع ملی کشور بود. امیدوارم در این مقطع حساس مسولان نظامی کشور نیز با درک صحیح از شرایط کمک کنند تا همدلانه منافع جمهوری اسلامی را پیش ببریم.»
آتش زدن برجام اوج نابخردی سیاسی بود
این نماینده پیشین مجلس در تشریح بهترین واکنش مقابل خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: «خروج آمریکا از برجام یک موضوع بسیار مهم است و ما نمی توانیم آن را مثل خروج یکی دیگر از اروپایی ها تلقی کنیم. به اعتقاد من با توجه به اینکه اروپا نشان داده در عمل مستقل از آمریکا رفتار نمی کند و مناسبات خود با ایران را تحت تاثیر رفتارهای آمریکا تنظیم می کند، اگر منافع جمهوری اسلامی تامین نشود، حضور در برجام فقط به یک سری تعهدات یک طرفه ختم شده و شایسته ما نیست. »وی افزود: « با توجه به شرایطی که ما در داخل کشور داریم و مهم تر از آن شرایطی خارج از کشور یعنی وجود اتحاد ملموس بین آمریکا، عربستان، اسراییل برای منزوی کردن ایران و تلاش برای ایران هراسی در سطح منطقه؛ موضع آقای رئیس جمهور و مجموعه دولت از این نظر که نخواهند واکنش لحظه ای و تند به رفتارهای نابخردانه رئیس جمهور آمریکا نشان دهند، سنجیده بود».

وی با اشاره به اینکه «رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی موضع و دومین مقام کشور موضع نظام را اعلام کرده است» از اقدام به آتش زدن برجام در مجلس ابراز تاسف کرد و گفت: « این رفتار نمایندگان در تعارض با منافع ملی بود و نشان داد که این اقلیت در مجلس و ترامپ دو لبه قیچی هستند و منافع ملی را قربانی می کنند». به گفته وی « این نوع برخوردهای تند بر علیه منافع ملی کشور به اسم انقلابی گر و مقابله با آمریکا نه تنها هیچ کمکی به رفع مشکلات این کشور نمی کند بلکه فضا را به شدت به جمهوری اسلامی عرصه را تنگ تر می کند و بهانه به دست آمریکایی ها می دهد.»این نماینده پیشین مجلس این نوع رفتارها را در راستای خواست امریکا، اسرائیل و عربستان ارزیابی کرد و گفت: «مطمئن هستم بیش از همه نتانیاهو و ملک سلمان از اقدام نمایندگان خوشحال شدند.»

تاجرنیا اهمیت موضع گیری های نظامیان نیز اشاره کرد و گفت: « مقوله امنیت در دنیا یک مقوله نرم افزاری است و بخشی از آن به پیمان های منطقه ای، نحوه تعامل با کشورهای مختلف و مناسبات بین المللی مربوط می شود بنابراین نوع موضع گیری و گزینه ای که نشان دهنده دخالت مسائل نظامی در مسائل بین المللی و برجام باشد نوعی تصدیق همان ادرس غلطی است که دشمنان می دهند».این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه « باید حوزه سیاست را به سیاسیون و مسئولان کشور سپرد» گفت: « هرگونه مصاحبه ، رفتار و مجموعه حرکاتی که حساسیت ایجاد کند به نفع اقتدار جمهوری اسلامی نیست لذا باید همه موضع خود را به صورت دیپلمایتک، سیاسی و در عین حال محکم و یک صدا از طرف تمامی نهادها و حتی جریان های سیاسی درون نظام بیان کنیم. این مسایل، مسائلی نیست که بخواهد قربانی مسائل سیاسی شود. به اسم تضعیف دولت و مواضع آن نباید کارهایی کرد که دشمنان را خوشحال می کند.»
مرجع : نامه نیوز

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۱:۰۲
مجلس نشینان ( نه نمایندگان مردم در مجلس ، چون مردم در بهترین حالت مجبورند از بین تعداد گزینش شده ای انتحاب کنند ) موقعی که قرارداد برجام بسته شد برجام را درمجلس آتش زدند . زمانی که برجام لغو شد باز هم آنرا آتش زدند . اینان حزب باد اگر نیستند چه هستند . (359611)
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۲:۰۲
درست بشو نیست چون آدمها سر جای خود نیستند (359612)
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۲:۲۳
چقدر ذلت ، مردم که چیزی از برجام ندیدند شاید برخی برخی مسئولین دیده باشند گرانی که برای ما مردم عادی بوده و هست که پای انقلاب و نظام هستیم چرا شماها اینقدر از آمریکا و کارهایش هراس دارید ؟ (359613)
هم آوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۲:۳۵
منافع ملی!!!!!
واژه عجیبیست برای بعضی از آقایون البته حفظ اون
مگه چیزی مونده از منافع (359614)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۷:۳۲
بانظر شماموافقم (359616)
لولایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۸:۵۶
اینه کاسه داغ تر از آش هستند. رهبری نظام اگر به شرایطی برسیم که لازم باشد خودشان خواهند گفت برجام را آتش بزنید.این تندروها باعث وهن موضع رهبری در مورد آتش زدن برجام شدند و آن را به آتش بازی بچه گانه تبدیل کردند. (359618)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۲۳:۵۰
خود برجام نابخردی سیاسی نبود؟!! (359623)