به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۴۹۹۸۶

کمک آمریکا به کره‌شمالی در ازای خلع سلاح

گروه بين‌الملل: وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با همتای کره جنوبی خود پیشنهاد کمک اقتصادی به کره شمالی را داد منوط به اینکه این کشور تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد و خلع سلاح اتمی را کامل اجرایی کند.
به نوشته روزنامه گاردین، مایکل پامپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به کره شمالی گفته بود که مذاکراتی سازنده و خوب با کیم جونگ اون، رهبری این کشور داشته است. پامپئو گفت: اگر کره شمالی اقداماتی را در خلع سلاح اتمی انجام دهد، آمریکا آماده کمک به این کشور است. وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت خلع کامل سلاح اتمی و معتبر تاکید کرد. کانگ کیونگ-وها، وزیر خارجه کره جنوبی نیز نشست قریب الوقوع میان ترامپ و رهبر کره شمالی را فرصتی تاریخی دانست، اما اضافه کرد که هنوز نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد.
وی افزود: حضور نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی در ۶۵ سال گذشته نقش مهمی را در بازدارندگی، صلح و ثبات در شبه جزیره کره ایفا کرده است. هرگونه تغییر در تعداد نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی نباید محور مذاکرات میان رهبران آمریکایی و کره شمالی باشد. وزیر خارجه کره جنوبی در ادامه گفت: چند هفته آتی بسیار حساس و نیازمند همکاری دقیق بین دو کشور است.