به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۱۵۰۰۳۰
منتجب‌نیا:

به بهانه وحدت احزاب را نرانیم

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ما نباید در کشورمان با عنوان اصلاحات و به بهانه وحدت اصلاح‌طلبان، احزاب را به حاشیه برانیم. باید بار مسئولیت فعالیت سیاسی بر دوش احزاب باشد و همه تلاش کنند که در این کشور تحزب جا بیفتد و ریشه بدواند.
به بهانه وحدت احزاب را نرانیم
حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا  صبح روزجمعه در سومین کنگره  حزب وحدت و همکاری ملی گفت: احزاب و تشکل های قانونی رمز کنترل و هدایت فعالیت های سیاسی است و زمینه ی شادابی و پویایی فضای سیاسی جامعه را فراهم می کند.وی افزود در کشور ما گروه‌های مختلف سیاسی در قالب حزب و تشکل سیاس فعالیت دارند ولی متاسفانه بسیاری از مسئولان تحزب را برنمی‌تابند و جای سوال است که چرا از قدرت گرفتن احزاب در کشور نگران هستند ما در این دولت انتظارات زیادی برای ارج نهادن به نقش احزاب داریم .قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به قانون احزاب گفت : پنج سال است از قانون احزاب گذشته ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است .وی گفت باید دولت و مجلس دست به دست هم دهند و قانون احزاب را نهایی کنند.

 وی تاکید کرد: مسئله مهم دیگر تحزب است. آنچه که در اصلاحات خیلی پررنگ مطرح شده و می شود، مسئله تحزب، دموکراسی و توسعه سیاسی است. همه در دنیا می‌دانند که توسعه سیاسی بدون دموکراسی و دموکراسی بدون تحزب معنا و مفهوم ندارد. ما نباید در کشورمان با عنوان اصلاحات و به بهانه وحدت اصلاح‌طلبان، احزاب را به حاشیه برانیم. باید بار مسئولیت فعالیت سیاسی بر دوش احزاب باشد و همه تلاش کنند که در این کشور تحزب جا بیفتد و ریشه بدواند و همه خودشان را موظف بدانند که فعالیت سیاسی خودشان را در قالب احزاب و بصورت قانونمند اجرا کنند.این یک مسئله بسیار بدیهی در دنیاست.منتجب‌نیا تاکید کرد:  معنا ندارد که کسی در هر سطحی که باشد، بخواهد فعالیت سیاسی کند ولی با تحزب و حزب گرایی مخالف باشد. حتی معنا ندارد کسی بخواهد فعالیت سیاسی و تشکیلاتی کند و خودش در هیچ حزبی نباشد..

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: دولت روحانی رویکرد مناسبی به نفع احزاب نداشته است ما انتظارمان از دولت این است که تحزب در کشور را جدی بگیرند و انتظارات اصلاح طلبان و مردم را برآورده نمایند.منتجب نیا عنوان کرد : باید تحزب در کشور پا بگیرد اینکه تحزب در کشور ضعیف شده است و نقش احزاب کم رنگ شده هم از ناحیه دولت و همه از ناحیه برخی از بزگان است.وی افزود: اگر مسئولان اتحاد و همدلی داشته باشند و منافع ملی را در نظر بگیرند میتوان تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد. منتجب نیا گفت : مردم از اصلاح طلبان توقع دارند این دولت بتواند به بخش قابل توجهی از مطالبات مردم و شعارهای انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند. بنابراین با توجه به حمایت های لازم این جریان فکری ریشه دار از روحانی، این توقع ایجاد می شود که رئیس جمهوری و دولتش بدون اینکه اصلاح طلبان بخواهند به دنبال سهم خواهی باشند ، خودش این جریان را به عنوان یک واقعیت انکار ناپذیر قبول کند و مورد توجه قرار دهد. معتقدم هم اصلاح‌طلبان باید مورد توجه بیش از قبل قرار بگیرند هم آرمان های اصلاح‌طلبی. همانطور که بارها گفته‌ام مردم به شخص رای نمی‌دهند و به اندیشه و شعار و برنامه رای می‌دهند.
مرجع : ایلنا