به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۱۵۰۰۴

میراث دولت دهم؛ 9هزار پروژه نیمه تمام

گروه اقتصادي: يك عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به تذکرات نمایندگان مجلس نسبت به عملکردهای منفی دولت گذشته بویژه در مورد طرح‌های نیمه تمام، گفت: در حال حاضر بیش از 9هزار پروژه نیمه تمام از دولت گذشته به دولت فعلی به ارث رسیده است.
میراث دولت دهم؛ 9هزار پروژه نیمه تمام
موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 9هزار پروژه نیمه تمام از دولت گذشته به دولت فعلی به ارث رسیده است، گفت:‌ در تمامی پروژه‌های نیمه تمام مبالغ سنگینی هزینه شده که متاسفانه با نیمه کاره ماندن این طرح‌ها سرمایه‌های کشور راکد مانده است. نماینده بجنورد در مجلس افزود: بهره برداری از برخی پروژه‌های نیمه تمام در کشور از اولویت خاصی برخوردار است، که دولت فعلی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه پروژه‌های عمرانی در سطح کشور به صورت عادلانه‌ای تقسیم بندی نشده، چراکه در برخی استان‌ها پروژه‌های میلیاردی ساخته می‌شود، در حالی که در برخی دیگر از استان‌های کشور حتی امکانات اولیه زندگی نیز فراهم نیست. ثروتی با اشاره به اینکه باید عدالت در احداث پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شود، اظهار کرد:‌ در حال حاضر اصل 48 قانون اساسی در کشور به درستی اجرا نمی‌شود، که این نوعی بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس نهم، عنوان کرد: رییس جمهور در مجلس قسم یاد می‌کند که مجری و اجرا کننده قانون اساسی در کشور باشد، اما عملا اجرای قانون اساسی بویژه در دولت گذشته کاملا به حاشیه رانده و چیزی جز شعار دیده نشد. وی در مورد بهره برداری از برخی پروژه‌های نیمه تمام و ناقص در کشور، افزود:‌ متاسفانه دیده شده که برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی با تاخیر 20 ساله به بهره برداری می‌رسند که آنها نیز ناقص و نیمه تمام هستند.

ثروتی در پاسخ به این پرسش که چرا در مورد طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام از دولت گذشته بازخواستی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: بازخواست اصلی را مردم با رای خود به تفکری جدید و انتخاب رییس جمهوری جدید نشان دادند، لذا آراء مردم تمام واقعیات را نشان می‌دهد. مجلس نیز راهکارهای قانونی خود را نسبت به عملکردهای منفی دولت گذشته اعمال کرد که تذکرات فراوان نمایندگان خانه ملت به عملکردهای مسئولین اجرایی کشور و شخص رییس جمهور سابق این امر را اثبات می‌کند.

ا_اندايش
Sweden
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۷:۱۵
چندتا پروژه نيمه تمام؟؟!!
همون پركارترين دولت ديگه؟؟!! (116911)
amir
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۲:۲۱
بهتره دوستان یه کم فکرشون رو باز کنن ببینن این رقم خود گویای کار و تلاش زیاده و مثل همه دولتهای قبل بوده و چون قبلیها کمتر کار میکردن رقمشون هم کم بوده و حالا همه به جای توجه به عمق کار به ظاهرش نگاه میکنن..
و اکثرهم لا یعقلون... (117093)
شاهین
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۲:۳۶
بعله!بعله!پرکارترین دولته!البته فقط در امر کلنگ زنی پروژه ها!!!!! (117101)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۲۸
دولت نهم و دهم این همه کار کرد
کاش کسی چشم داشت و می دید
شما خیلی متعصب و بی انصاف هستید (117159)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۸:۳۶
نیمه تمامش به جهنم، اونهایی هم که تمام شده با پول من پیمانکار و امثال من تمام شده که 3 ساله از دولت طلبکاریم و تا کنون طلبمان وصول نشده و هر روز ارزش پول هم کمتر می شود. من که تمام افرادی که برایم کار می کردند (4 نفرشان مهندس عمران بودند) را اخراج کردم و الان دلالی می کنم. چون هم پولم در جیبم می ماند هم سودش بیشتر است هم دردسر مالیات و بیمه و .... ندارم. (116946)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۸:۴۶
یا خدا 9 هزار پروژه..... (116956)
یا هووو
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۹:۰۸
این آقای موسی‌الرضا ثروتی و سایر نمایندگان روزای قبل که دولت دهم سرکار بود کجا بودن؟ انگار تازه وارد مجلس شدن! بله همین مردم به زودی بازخواست اصلی با رای خودبه مجلسیان. . . . میدهند (116967)
مهسا
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۹:۳۱
دولت گذشته و آدم هاش برای همیشه از ذهن مردم ایران پاک شدند.خواهشمندم دیگه هیچ وقت از آثار ماندگارشان!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چیری ننویسید. چون حالم خیلی بد میشه. (116986)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۲۸
خاتمی رو میگی دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (117161)
دوست
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۱:۳۳
منصف باشیم اطلاع رسانی را کامل کنیم . ایشان چندین پروزه را به اتمام و بهره برداری رساندند. پروژه خرید منازل اطراف و نوسازی و چندین طبقه کردن منزل محمود در نارمک . پروژه ساختمان لادن به عنوان نهاد ریاست جمهوری سابق . پروژه مهم تاسیس و بهره برداری دانشگاه محمود ! وهزاران پروژه محمود و دوستان . محمود و شرکاء . (117053)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۰۲
...و صدها هزار پروژه تمام!
نامردا، اون طرفشم ببینید. (117123)