به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۱۵۰۰۷۵

نخستین واکنش‌ها به نمایش فیلم پناهی در کن

گروه فرهنگ و هنر: منتقد نشریه اسکرین‌دیلی فیلم «۳ رخ» را تعمقی دوست‌داشتنی و تاثیرگذار می‌بیند که پرسش‌های مهمی درباره دیدگاه‌های مردسالار جامعه ایرانی طرح می‌کند.
نخستین واکنش‌ها به نمایش فیلم پناهی در کن
 فیلم «۳ رخ» تازه‌ترین اثر جعفر پناهی در جشنواره کن شنبه شب بیست و دوم اردیبهشت ماه به نمایش درآمد و پس از نمایش مرورهای مختلفی بر فیلم نوشته شد. در یکی از این نقدها نشریه اسکرین دیلی به فیلم جعفر پناهی پرداخته است.تیم گریرسون در اسکرین‌دیلی نوشت: «در فیلم «۳ رخ» که تعمقی دوست‌داشتنی و تاثیرگذار از جعفر پناهی است، جستجو برای دختری گمشده ما را به دل روستایی کوچک می‌برد و پرسش‌های مهمی درباره دیدگاه‌های مردسالار برخی ایرانیان طرح می‌کند. این فیلم نیز همانند آثار اخیر پناهی به آرامی و یکنواخت از معمایی ساده به سوی بررسی موضوعی درباره زنان به ویژه بازیگران زن حرکت می‌کند. »جعفر پناهی و بهناز جعفری در این فیلم در نقش شخصیت خود در دنیای واقعی ظاهر شده‌اند که برای یافتن دختری به نام مرضیه با بازی مرضیه رضایی راهی منطقه‌ای در آذربایجان می‌شوند.

مرضیه برای بهناز جعفری پیامی ویدئوی فرستاده است. مرضیه در ویدئو بسیار پریشان است. او آرزو دارد بازیگر شود، اما خانواده‌اش مخالف هستند. بهناز جعفری و جعفر پناهی پس از دیدن ویدئو جستجوی خود را با امید زنده یافتن این دختر آغاز می‌کنند.منتقد نشریه اسکرین دیلی معتقد است که شاید به سختی بتوان عنوان فیلمی را که شما را به هیجان می‌آورد به «۳ رخ» داد، اما در برخی تصاویر فیلم اضطرابی شبح‌وار حضور دارد و البته طیفی مبهم از خشونتی بالقوه در افق موج می‌زند.گریرسون می‌نویسد: «بنابراین «سه رخ» حس یک تراژدی خاموش را دارد که همیشه ناظر و در انتظار است.»
مرجع : خبرآنلاین