به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۱۵۰۰۸۱

جزئیات شرایط ازدواج بدون اذن پدر

گروه جامعه: یک عضو فراکسیون اجتماعی در خصوص شرایط ازدواج بدون اذن پدر گفت: پیشنهادی که داده شده برای کوتاه کردن زمان قانون قبلی است.
جزئیات شرایط ازدواج بدون اذن پدر
زهرا ساعی درباره جلسه فراکسیون خانواده با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عصر امروز جلسه‌ای را با آقای لاریجانی رئیس مجلس داشتیم. در این جلسه گزارش‌هایی از کارهایی که در فراکسیون خانواده صورت گرفته ارائه کردیم و برنامه‌هایی که در آینده در دست اجرا داریم هم با ایشان در میان گذاشتیم.وی تاکید کرد: موضوع خانواده موضوع بسیار مهمی است زمانی که مسائل فرهنگی و اجتماعی را بررسی می‌کنیم باید بدانیم که یک بعد آن خانواده است. برنامه ششم توسعه الزامات بسیار زیادی را برای این رکن اساسی گذاشته که برای ما این ضرورت را ایجاب می‌کند که در حوزه خانواده ورود کنیم.نماینده مردم تبریز ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه در انتهای آن ما باید شاهد کاهش ۲۰ درصدی طلاق باشیم و زنان سرپرست خانوار را ساماندهی کرده باشیم.

وی تاکید کرد: در مورد آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم و دوره‌های قبل هم مطالبی عنوان شد که نظارتی روی آنها وجود نداشت و دستگاه‌ها جدی نمی‌گرفتند اما فراکسیون خانواده نامه‌های متعددی به دستگاه‌ها ارسال کرد که این امر از وظایف ذاتی آنهاست و ما باید بعد نظارتی خود را قوی کنیم.این عضو فراکسیون اجتماعی با بیان اینکه موضوعات ریز خانواده را رصد کردیم و بررسی آن را در دستور کار قرار دادیم، گفت: مواردی مانند طلاق، کودک‌آزاری، حقوق خانواده‌ها، زنان ‌سرپرست خانوار را مورد بررسی قرار دادیم و از مشاوران دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران و از طریق مرکز پژوهش‌ها وارد عمل شدیم.وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس هم در این مورد با ما همکاری خوبی را داشت. رئیس مجلس از گزارش‌هایی که ارائه کردیم بسیار رضایت داشتند و گفتند شما موضوعات را به طور ریشه‌ای بررسی کرده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: ایشان گفتند باید قوانین مربوط به کودک‌آزاری، زنان مطلقه، آسیب‌های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار از حمایت ویژه‌ای برخوردار شوند. آقای لاریجانی از گزارش‌های ما استقبال کردند و گفتند هر جا که لازم باشد از آنها حمایت خواهند کرد.ساعی در خصوص شرایط ازدواج بدون اذن پدر، گفت: این موضوع آن‌طوری که بیان می‌شود، نیست بلکه برای مواردی است که پدر  اجازه نمی‌دهد، فوت کرده و یا صلاحیت لازم را ندارد؛ در موارد در قانون هم اشاره که دختر می‌تواند به دادگاه مراجعه کند و اجازه بگیرد که یک پروسه طولانی را باید طی کند.طولانی بودن این پروسه باعث می‌شود افرادی که می‌خواهند وارد زندگی مشترک شوند با مشکلاتی مواجه شوند، دوستان پیشنهاد دادند که این پروسه زمانی کوتاه‌تر شود.ساعی تاکید کرد: چنین قوانینی برای مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پدر صلاحیت را نداشته باشد و یا در قید حیات نباشد.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: ازدواج