به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۱۵۰۰۸۶

اختراع جدید موتورولا، یک گوشی انعطاف پذیر

گروه فناوری: اختراع جدید موتورولا یک گوشی انعطاف پذیر با قابلیت تبدیل شدن به تبلت است. موتورولا که امروزه به عنوان زیرمجموعه‌ای از لنوو شناخته می‌شود نیز همچون دیگر سازندگان مطرح قصد دارد وارد باشگاه سازندگان گوشی‌های منعطف شود.
گوشی انعطاف پذیر و تبلت شوندهز موتورولا که از جدیدترین اهداف این کمپانی محسوب می‌شود به تازگی در پتنت‌های ثبت شده رویت شده است.در حال حاضر چند کمپانی‌ مشغول رقابت بر سر عرضه اولین تلفن همراه هوشمند انعطاف‌پذیر هستند و به نظر موتورولا نیز قصد ندارد از این رقابت عقب بماند. البته پتنت یا حق ثبت اختراع گوشی انعطاف پذیر و تبلت شونده موتورولا به سال 2016 باز می‌گردد،‌ اما به تازگی در ماه میلادی جاری تایید شده است.طراحی یک گوشی هوشمند تاشو به معنی واقعی کلمه کاری سخت و بزرگ است؛ سخت‌تر از آن نیز ساخت نمونه نهایی برای تولید انبوه است. حال موتورولا مشغول ساخت یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر با قابلیت تبدیل شدن به تبلت است که این کار خود امری به شدت سخت به نظر می‌رسد.
اختراع جدید موتورولا، یک گوشی انعطاف پذیر
در طرح برخی کمپانی‌ها که گوشی هوشمند انعطاف‌ پذیر خود را رونمایی کرده‌اند، یک لولا دیده می‌شود که گوشی از آن ناحیه تا می‌شود؛ با این حال این راه حل ظرافت و زیبایی چندانی ندارد. در اختراع جدید موتورلا نیز از یک لولا استفاده شده است. از دیگر طرح‌های این چنینی می‌توان به گوشی هوشمند AXON M از کمپانی چینی ZTE اشاره کرد که تاشو بوده و دو نمایشگر دارد.در طرح گوشی انعطاف پذیر و تبلت شو موتورولا یک پوشش دیده‌ می‌شود که ضمن محافظت از گوشی، برای شارژ بی‌سیم نیز کاربرد دارد. با این حال مشخص نیست آنچه که در طرح موتورولا، که ریشه‌اش به سال 2016 باز می‌گردد، با استانداردهای امروزی این کمپانی تطابق دارد یا خیر. ممکن است گوشی هوشمند تاشویی که موتورولا در دست طراحی دارد متفاوت از طرح اولیه باشد.ناگفته نماند موتورولا نیز همچون دیگر سازندگان قصد دارد تا ویژگی‌ها،‌ استانداردها و قابلیت‌های جدیدی را در بازار گوشی‌های هوشمند معرفی و گوشی‌هایی با نوآوری‌های نوین روانه بازار کند.
مرجع : برترین ها