به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۱۵۰۰۸۹
مربی تیم ملی فوتسال دختران:

اعزام به المپیک حق تیم بانوان است نه پسران

گروه ورزشی: مربی تیم ملی جوانان فوتسال بانوان ایران می‌گوید اعزام به المپیک جوانان در آرژانتین حق تیم بانوان است.
اعزام به المپیک حق تیم بانوان است نه پسران
فاطمه شریف اظهار کرد: المپیک جوانان در چهار رشته تیمی هاکی، هندبال ساحلی، فوتسال و راگبی برگزار می‌شود و تنها دو تیم ملی آقایان و بانوان فوتسال کشورمان موفق به کسب سهمیه شدند، اما متاسفانه قانون اجازه حضور همزمان دو تیم را نمی‌دهد و فدراسیون تصمیم دارد که تیم ملی جوانان آقایان را به مسابقات اعزام کند.مربی تیم ملی جوانان کشورمان با اشاره به اینکه حق تیم بانوان است که به مسابقات اعزام شوند، گفت: در بخش آقایان مسابقات مختلفی برگزار می‌شود و فرصت برای دیده شدن و نمایش توانایی خود دارند اما این بانوان هستند که به آن صورت مسابقه و تورنمنت خاصی ندارند. حیف است که پس از ۲ سال تلاش زحمات بانوان دیده نشود.شریف تصریح کرد: به دنبال رایزنی هستیم تا بتوانیم اجازه حضور هر دو تیم آقایان و بانوان ایران در مسابقات المپیک جوانان را بگیریم، زیرا این قانون وجود دارد که در هر رشته ورزشی هر کشور حق رقابت در یک جنسیت را دارد.

وی در خصوص عملکرد فوق‌العاده تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای تیم ملی بزرگسالان کشورمان صورت گرفته‌بود و دیدیم که ارائه امکانات به ورزشکاران مستعد و صاحب پتانسیل فوتسال کشورمان بی‌فایده نخواهدبود. خوشبختانه تیم ملی فوتسال بانوان به خوبی توانست از عنوان قهرمانی قبلی خود دفاع کند و بر بام آسیا بایستد.وی افزود: اگر در دوره قبلی کلا یک سرمربی، مربی و یک سرپرست، کادر سه نفره تیم ملی را تشکیل می‌دادند، برای این دوره از مسابقات کادری ۱۲ نفره و کامل از سرمربی تا آنالیزور، ماساژور، پزشک، مربی گلرها و ... در کنار تیم ملی حضور داشتند.شریف با اشاره به قهرمانی بلامنازع فوتسال بانوان ایران گفت: به جز یک نیمه در برابر چین که بازی گره خورده‌بود، در تمامی مسابقات عالی کار کردیم و با اینکه حفظ قهرمانی سخت‌تر از قهرمان شدن است، اما به این مهم دست یافتیم.

مربی تیم ملی جوانان بانوان کشورمان افزود: تیم ملی بزرگسالان بانوان پس از اینکه از رقابت‌های ترکمنستان برگشت، از شهریور تا روز آغاز مسابقات قهرمانی آسیا ۸ بازی دوستانه در برابر تیم‌هایی همچون ایتالیا، اوکراین، روسیه، چین و ... برگزار کرد و با آمادگی خوب و مناسبی پای به این رقابت‌ها گذاشت.سرمربی تیم فوتسال مشکی‌پوشان در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور در پاسخ به اینکه آیا لیگ برتر توانسته کمکی به تیم ملی کند یا نه، گفت: متاسفانه هنوز لیگ برتر بانوان به پویایی لازم نرسیده و صرفا ملی‌پوشان در سه تیم متمول شامل ملی‌حفاری، دانشگاه آزاد و پالایش نفت آبادان تقسیم می‌شوند. البته حضور تیم‌های مشکی‌‎پوشان و کرمان تا حدی امسال به لیگ کمک کرد اما باز هم هنوز نمی‌توان گفت لیگ برتر کمکی به تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان کرده‌است.

شریف افزود: خلاقیت‌های فردی بازیکنانی مثل زارعی، کریمی، شیربیگی و ...هم به کار تیم ملی آمد و در لحظاتی که کار گره می‌خورد سبب می‌شد که موفق عمل کنیم و بازی را بی‌دردسر با برد پشت سر بگذاریم.مربی تیم ملی فوتسال بانوان جوانان کشورمان در خصوص برنامه آتی تیم ملی گفت: از تابستان ۹۵ با سرمربی‌گری شهناز یاری کار خود را آغاز کردیم و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را که در سال ۹۷ برگزار می‌شود کسب کنیم. با وجود اینکه بازیکنان انتخاب‌شده دانش‌آموز بودند اما هر ماه به جز ایام امتحانات اردوها برگزار شد، ضمن اینکه توانستیم دو دیدار دوستانه مقابل بزرگسالان چین و تایلند هم برگزار کنیم که البته محکی جدی برای ما محسوب نمی‌شد زیرا رقابت تیم‌های جوانان و بزرگسالان قابل مقایسه نیست.
مرجع : ایسنا