به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۵۰۱۱۰
ایمن الظواهری: تل‌آویو هم سرزمین مسلمانان است

اعلام جهاد رهبر القاعده براي جنگ با آمريكا

گروه بين‌آلملل: رهبر گروه القاعده نسبت به تصمیم ترامپ دربره انتقال سفارت به قدس واکنش نشان داد و در یک پیام تصویری، در واکنش به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت از تل آویو به قدس گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نقاب از چهره واقعی جنگ صلیبی مدرن برداشت.
اعلام جهاد رهبر القاعده براي جنگ با آمريكا
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ايمن‌الظواهري، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را نتیجه سیاست سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی دانست که موجب تحقیر ملت فلسطین شده است. الظواهری که از سال 2011 و پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبری القاعده را عهده دار است، با بیان این که حکومت خودگردان فلسطین، این کشور را فروخته است، افزود: ترامپ صریح و بی پرده سخن می گوید و نقاب از چهره واقعی جنگ صلیبی مدرن را نشان داد.

رهبر القاعده اعلام کرد، تصمیم آمریکا در انتقال سفارتش به قدس شاهدی است بر اینکه مذاکرات صلح شکست خورده است و به مسلمانان تاکید کرد تا علیه آمریکا دست به اقدامات نظامی بزنند. ایمن الظواهری، در فیلمی پنج دقیقه‌ای با عنوان "تل‌آویو هم سرزمین مسلمانان است" درخواست کرده است تا همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اقداماتی علیه آمریکا صورت بگیرد. الظواهری در این پیام گفته است: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قاطع و صریح است و صورت واقعی "جنگ صلیبی مدرن" را نشان داد و این مساله مشخص می‌کند که سازش با آنها کارساز نیست و تنها از طریق خیزش و مبارزه می‌توان در مقابل آنها مقاومت کرد.

وی ادامه داد: اسامه بن‌لادن، موسس القاعده اعلام کرده بود که دشمن اول مسلمانان آمریکاست و قسم خورد که تا زمانی که امنیت در فلسطین برقرار نشود و تمامی دشمنان مسلمانان و ناباوران به سرزمین محمد نابود نشدند، رویای امنیت تحقق نمی‌یابد. رهبر القاعده همچنین به این مساله اشاره کرد که کشورهای اسلامی با ورود به سازمان ملل در تحقق منافع مسلمانان ناکام مانده‌اند؛ سازمان ملل اسرائیل را به رسمیت شناخته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که بن لادن همواره آمریکا را دشمن اول مسلمانان می دانست و سوگند خورده بود، تا زمانی که ارتش کفار از سرزمین های مسلمانان خارج نشوند، واشنگتن روی آرامش را به خود نخواهد دید. وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که با سیاست سازش و آرامش، نتیجه مورد نظر در مورد فلسطین حاصل نمی شود، خواستار مقاومت در برابر اقدامات آمریکا شد. الظواهری تصریح کرد: کشورهای مسلمان با پیوستن به سازمان ملل متحد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد و نیز تسلیم در برابر قطعنامه های شورای امنیت در عمل به منافع مسلمانان ناکام شدند.

درحالی که انتظار می رفت انتقال سفارت آمریکا به قدس دست کم 2 سال به طول بینجامد، کاخ سفید اواخر اسفند 96 اعلام کردند که این اقدام امروز (دوشنبه) و در هفتادمین سالروز روز نکبت (تشکیل رژیم جعلی رژیم صهیونیستی) برگزار می شود. سرانجام ترامپ ششم دسامبر 2017 ( 15 آذرماه 96) در اقدامی که سراسر نقض قوانین و قطعنامه های سازمان ملل متحد بود، تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد. این تصمیم با مخالفت کشورهای اسلامی و بیشتر کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا روبه رو شده است.