به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۵۰۱۳۵

غایبان مشهور تیم ملی ایران در جام جهانی

غایبان مشهور تیم ملی ایران در جام جهانی
گروه ورزشي: با اعلام فهرست کارلوس کی‌روش برای جام جهانی روسیه، بازیکنانی هستند که در حسرت حضور در روسیه ماندند.
به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش دیروز (یک‌شنبه) فهرست اولیه ایران برای حضور در جام جهانی را اعلام کرد. ترکیب ۳۵ نفره تیم ملی ایران در حالی اعلام شده است که فیفا اعلام کرده تمام تیم‌ها باید فهرست نهایی خود شامل ۲۳ بازیکن را حداکثر تا ۱۰ روز مانده به شروع مسابقات اعلام کنند.
با اعلام ترکیب اولیه تیم ملی ایران برای جام جهانی، اسامی جا مانده‌های بزرگی به ذهن خطور می‌کنند که می‌توانستند در این دوره برای ایران بازی کنند ولی این اتفاق برای آنها رخ نداد.
دروازه‌بان: علیرضا حقیقی
دروازه‌بان ایران در جام جهانی برزیل توانست در دوره قبل این رقابت‌ها در برزیل دست به کار بزرگی بزند و اولین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد که در یک بازی جام جهانی دروازه خود را بسته نگه می‌دارد. او در جام ملت‌های آسیای سال بعد نیز درون دروازه ایران ایستاد ولی حضور در فوتبال سوئد خیلی به او کمکی نکرد تا او جا مانده بزرگ کی‌روش در این اردو باشد.
مدافعان: خسرو حیدری، مهرداد پولادی، عزت الله پورقاز، حسین ماهینی
مدافع ۳۴ ساله استقلال جا برای یک حضور در جام جهانی را داشت ولی حضور رامین رضاییان و وریا غفوری در سمت راست باعث شد تا این بازیکن که در دوره قبل جام جهانی برای ایران بازی کرد در این دوره حضور نداشته باشد.
مهرداد پولادی نیز می‌توانست برای ایران بازی کند ولی مساله خدمت سربازی او هیچ‌وقت حل نشد تا پولادی افتخار حضور در تیم ملی ایران را از دست بدهد.
عزت الله پورقاز و حسین ماهینی نیز دو مدافعی بودند که راهی به فهرست کی‌روش در این دوره جام جهانی پیدا نکردند.
هافبک‌ها: آندرانیک تیموریان، احسان پهلوان، کمال کامیابی نیا، اکبر ایمانی
آندرانیک تیموریان نیز سابقه دو حضور در جام جهانی را داشت و اکنون با ۳۵ سال سن به دلیل جوانگرایی دیگر در تیم ملی ایران حضور ندارد. احسان پهلوان ۲۴ ساله که در تراکتورسازی توپ زد و کمال کامیابی‌نیا نیز در این پست دو بازیکنی بودند که راهی به فهرست کی‌روش برای جام جهانی پیدا نکردند.
اکبر ایمانی که در بازی‌های دوستانه در کنار تیم ملی ایران بود و برابر روسیه بازی کرد، نتوانست در فهرست نهایی قرار گیرد.
مهاجمان: علی علیپور، مرتضی تبریزی
آقای گل لیگ برتر در شرایطی درخشید که ترافیک مهاجم در خط حمله تیم ملی ایران بسیار زیاد بود و کار را برای انتخاب بازیکنان مورد نظر کی‌روش برای این رقابت‌ها سخت کرد.
مرتضی تبریزی نیز بعد از درخشش در تیم ذوب آهن به اردوی ایران برای بازی‌های دوستانه دعوت شد ولی او نیز برای حضور در ترکیب اصلی باید کیفیت بازی خود را بالاتر ببرد.