کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمدرضا تابش:

مردم عصبانی اند نباید جامعه را عصبانی‌تر کرد

اعتمادآنلاین , 24 ارديبهشت 1397 ساعت 14:01

گروه سیاسی: نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و غده خودسری را از جامعه برکنیم. شرایط کشور تحمل این تنش‌ها و تشنج‌ها را ندارد. مردم شاهد دلار بالای 8 هزار تومان و سکه بالای 2 میلیون تومان هستند. مردم عصبانی هستند و نباید جامعه را عصبانی‌تر کنیم.


محمدرضا تابش نماینده اردکان و نایب‌رئیس فراکسیون امید با انتقاد از اقدامات خودسرها در برخورد با فعالان مدنی، گفت: خودسرها در قاموس حکومت‌داری فعلی ایران جایگاهی ندارد. یک‌زمانی رژیم شاه مستقر بود و یک عده می‌آمدند و نظم حکومتی را برهم می‌زدند. یک‌زمانی هم میان انقلابیون با لیبرال‌ها تعارض بود و یک عده در دفاع از انقلاب و ارزش‌هایش به اقداماتی دست می‌زدند که لیبرال‌ها را محکوم کنند.او در ادامه تاکید کرد: اما زمانی که دولت اسلامی مستقر است، قوای سه‌گانه حاکم هستند، شرایط تثبیت‌شده است و جنگ، ترور و تنگناهایی وجود ندارد، حاکمیت تصمیم می‌گیرد و مجوزهای لازم را برای مراسم، میتینگ، کنسرت و تجمع صادر می‌کند؛ دیگر واژه خودسری و اقدامات خودسرانه در قاموس حکومت‌داری تثبیت‌شده جایگاهی ندارد.این نماینده مجلس گفت: مخصوصاً رهبر معظم انقلاب در چند مقطع سریعاً اقدامات خودسرانه را محکوم کردند ولو اینکه به‌قصد قربت و یا از سر نا آگاهی باشد.بنابراین همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و غده خودسری را از جامعه برکنیم.

تابش گفت: شرایط کشور تحمل این تنش‌ها و تشنج‌ها را ندارد. مردم شاهد دلار بالای 8 هزار تومان و سکه بالای 2 میلیون تومان هستند. علاوه بر این مردم شاهد قیمت‌های لجام‌گسیخته در بازار هستند که اگرچه دولت سیاست‌هایی را اتخاذ کرده اما هنوز اوایل کار است و نتیجه نداده است.مردم عصبانی هستند و نباید جامعه را عصبانی‌تر، مأیوس‌تر و ناراحت‌تر کنیم. اقدامات خودسرانه می‌تواند موجب التهاب، تشنج و پراکنده کردن بذر یاس و نا امیدی در جامعه شود که در شرایط فعلی سم مهلک است.او درباره شناسایی هویت خودسرها گفت: درهرصورت خودسرها نمی‌توانند بدون حمایت بخش‌هایی از حاکمیت تبلور داشته باشند. یک بخش‌هایی از حاکمیت مسلماً از آن‌ها حمایت می‌کنند که ممکن است مقام و منصب رسمی داشته باشند و یا دارای پایگاه اجتماعی باشند. درهرصورت مسئولین و متولیان امنیت کشور کاملاً آن‌ها را می‌شناسند و باید درصدد مقابله با آن‌ها باشند.این نماینده مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون امید در خصوص بازداشت معلمان، گفت: در جلسه اخیر فراکسیون امید موضوع بازداشت معلمان مطرح و از برخورد با معلمین به‌عنوان اقشار فرهیخته و تأثیرگذار در جامعه ابراز تأسف شد.


کد مطلب: 150143

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/150143/مردم-عصبانی-اند-نباید-جامعه-عصبانی-تر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir