به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۱۵۰۱۵۶

امکان قدم زدن در دنیای تخیل به کمک تکنولوژی

گروه فناوری: یکی از صحنه های جذاب و فراموش نشدنی سه گانه ماتریکس صحنه اتصال ذهن بازیگر اصلی (کیانو ریوز ) به دنیای شبکه ها است.
امکان قدم زدن در دنیای تخیل به کمک تکنولوژی
اکنون محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی مشغول تحقیق در مورد روش های طراحی یک تصویر هولوگرافی هستند که به طور مستقیم به مغز انسان ها ارسال شوند.نتایج  این پژوهش می توانند روزی به معنای فعال کردن یا سرکوب هزاران نورون در یک مرحله شود. این الگو با کپی کردن  فعالیت های مغز کاربر ، ذهن وی را فریب می دهد، در نتیجه کاربر احساس می کند در دنیایی فراتر از واقعیت قدم می زند. هلیل آدسنیک، استادیار  زیست شناسی مولکولی و سلولی، در این خصوص می گوید: "ما یک سیستم با استفاده از نورهای لیزر ایجاد کرده ایم که می تواند فعالیت مغز را بخواند و حتی فعالیت  های مغزرا بنویسد. هدف از این فن آوری این است که فعالیت مغز، در هر دو حالت سلامت و بیماری اندازه گیری شود، تا بتوان الگوهای زمانبندی های ناخوشایند را در زمان واقعی اصلاح کرد و انواع وسیعی از اختلالات عصبی را درمان کرد. 

این فن آوری پروژۀ هولوگرافی با استفاده از یک صفحه نمایش ال سی دی کار می کن. این پرتوهای لیزر 40 وات به طرز باور نکردنی با سرعت 300 مگاپیکسل در هر میکرومتر حرکت می کند. اما این موضوع کارکردهای درمانی فوق العاده ای هم دارد. برای مثال، بیمارانی که  دچار نقص در عملکرد شبکیه یا اندام های دیگر خود  بینایی خود هستند، از این سیستم برای بازبینایی استفاده می کنند.به طور کلی، این تکنولوژی نیز می تواند برای پروتزهای عصبی استفاده شود.جالب ترین بخش ماجرا این است که می توان از این تکنولوژی حتی برای درمان بیماری های روانی مثل اسکیزوفرنی نیز استفاده کرد . 
مرجع : انتخاب
برچسب ها: تکنولوژی