به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۵۰۱۸۵

۱۲میلیون جوان مجرد به مثابه بمب اتم

گروه جامعه: يك نماینده مجلس گفت دوازده میلیون جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که هنوز تمهیدات لازم برای اشتغال و ازدواج آنان اندیشیده نشده است.
۱۲میلیون جوان مجرد به مثابه بمب اتم
رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر افزود: «حضور این تعداد جوان بیکار و در سن ازدواج به مثابه بمب اتم و ابرچالشی بسیار بزرگ برای کشور محسوب می شود.» خضری تأکید کرد که از هر ۵ ازدواج ۳ مورد به طلاق می‌انجامد و این درحالی است که شمار ازدواج‌ها در کشور در حال کاهش است. وی همچنین از سیر رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در ایران انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه به جای علت‌ها به معلول‌ها پرداخته شده، بنابراین با افزایش روز افزون آسیب‌هایی مانند طلاق، سرقت، جرم و جنایت و اعتیاد در جامعه مواجه هستیم. این در حالی است که تا زمانی که آسیب‌ها ریشه‌یابی و علت‌یابی نشوند هیچ توفیقی در مدیریت آسیب‌های اجتماعی به دست نخواهیم آورد.»
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین متذکر شد در کشور ۷ میلیون بیکار وجود دارد و افزود متأسفانه حتی افرادی که دو ساعت در روز کار می‌کنند جزو شاغلان محسوب می‌شوند بنابراین آمار دقیقی از بیکاران در دست نیست. وی با بیان اینکه تاخیر در ازدواج تاثیر مهمی بر نرخ باروری و پیری جمعیت دارد، تصریح کرد: «به طور حتم اگر ایران تا سال ۱۴۱۰ با این روند پیش برود کشوری پیر محسوب خواهد شد.» سازمان جوانان ایران سن جوانی را ۱۵ تا ۲۹ سالگی تعریف کرده است و بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۹۵ انجام شده ۲۰ میلیون تن یعنی حدود یک چهارم جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد ۴۰ درصد جوانان ایران متأهل هستند و ۷۰ درصد از مردان جوان مجردند.
مرجع : نامه نيوز