به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۵۰۲۱
هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشد آگاهی مردم را بگیرد

دشمن‌تراشی نتیجه‌دوری از اعتدال‌است

گروه سیاسی: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات دانست و گفت: هیچ‌کس با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جلوی رشد آگاهی مردم را بگیرد و آنچه در این فضا ملت‌ها را نجات می‌دهد، ارتقای فهم عمومی و شناخت عمیق عوامل تحولات سیاسی و اجتماعی است.
دشمن‌تراشی نتیجه‌دوری از اعتدال‌است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان اقشار مختلف فرهنگی، دانشگاهی، دانشجویی و دانش‌آموزی شرق مازندران و شهرستان نکا، با ارائه تحلیلی از روند مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی از آغاز تا پیروزی و با تأکید بر نقش محوری مردم در همه مقاطع انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگرچه انقلاب، رهبری چون امام خمینی(ره) داشت، ولی زمانی به پیروزی رسید که مردم یکپارچه به میدان آمدند. وی با تجلیل از نقش مردم در انتخابات 24 خرداد و پیروزی گفتمان عدالت افزود: در فضایی که همه سلایق سیاسی و فرهنگی نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ دینی اعتدال رأی دادند که با اینکه عدالت در ذات انسان‌هاست، ولی با این انتخابات نهادینه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دروغ، ریاکاری، خلف وعده، دشمن‌تراشی، ایجاد فضای امنیتی، ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی مانند تورم، گرانی و بیکاری را نتیجه دوری از اعتدال دانست و گفت: با انتخاب میانه‌روی اسلامی توسط مسئولان، مردم بصورت طبیعی مسائل را در دست می‌گیرند که مصداق کامل استفاده از خردجمعی است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به نشانه‌های علاقه‌مندی کشورهای منطقه برای ایجاد مجدد ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بکارگیری عقلانیت دیپلماتیک، اصلی مهم در سیاست خارجی است و تاکنون دولت نشان داده است که تمام برنامه‌ها در راستای منافع ملی و رعایت اصل احترام متقابل است.