به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۱۵۰۲۱۴
سلحشوری:

گرفتار بحران عقلانیت در رفتار کنش‌گران هستیم

گروه سیاسی: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی از مسائل مهم ا مروز رفع حصر و گشایش فضای سیاسی در شرایط کنونی کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و منجر به انسجام و اعتماد بین مردم می‌شود. اقشار آسیب‌پذیر در کشور در شرایط نگران‌کننده‌ای به سر می‌برند.
گرفتار بحران عقلانیت در رفتار کنش‌گران هستیم
پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران،  در جریان صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور  خود گفت: روزهای حساسی را پشت سر می‌گذاریم. توافق برجام که حاصل اهتمام کشورهای ۱+۵ در جهت صلح و نوع‌دوستی بوده است از طرف دولت آمریکا به طور یکجانبه نقض شده است. علاوه بر این ترامپ که امروز سمبل رواج خشونت و پیمان‌شکنی و عدم تعهد به توافق‌های بین‌المللی است در روز گذشته توسط رژیم صهیونیستی دست به نسل‌کشی‌ فلسطینی‌ها زده و آتش دیگری افروخته است. در روز گذشته اعمال تحریم‌ها علیه ایران جدی‌تر شد و این تحریم‌ها حکومت ایران و به ویژه مردم ایران را نشانه گرفته است. در اعمال تحریم‌ها مردم ایران بیشترین ضرر را خواهند کرد.

 وی با اشاره به اینکه فراکسیون امید در بیانیه‌ای نظر خود را در مورد برجام و آتش زدن پرچم آمریکا ابراز کرده است، گفت:  مثلث سه‌گانه دشمنی با ایران باید بداند که قرن‌هاست ایران طی سال‌های متمادی مورد هجوم و طمع دشمنان قرار گرفته است اما دوباره ایران سرافراز از خاک بر آمده است و درحال حاضر فشارهای بین‌المللی در کشور ما بسیار زیاد است. شرط لازم برای مبارزه با تهدیدات موجود، حفظ انسجام درونی و ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت است. متاسفانه فشارهای بیرونی از یک طرف و عدم اهتمام برای مقابله با نارضایتی‌های درونی شرایط سختی را روبروی کشور قرار داده است.سلحشوری تصریح کرد: امیدواریم با تدبیر رهبری به عنوان سکاندار اصلی اداره کشور موضوعات به گونه‌ای مدیریت شود تا ملت دچار خسران نشود. همچنین اهتمام ویژه سایر مسئولین در گذر از این پیچ تاریخی بسیار مهم است. 

وی ادامه داد: اعتراضات این گروه از جامعه نباید به خشونت و دستگیری و زندانی کردن آنها منجر شود. افرادی که دارایی خود را در موسسات مالی از دست داده‌اند نیاز به درک و کمک دارند و نباید با آنها برخورد تند و خشن شود.وی ادامه داد: متاسفانه امروز در کشور گرفتار بحران عقلانیت در رفتار کنش‌گران هستیم که منشاء تولید بحران‌های متعددی در کشور شده است. حرکت‌های احساسی در آتش زدن پرچم آمریکا و سند قانونی برجام مصداق بارز این رفتار احساسی است. امروز ما دچار عدم اجماع در اداره کشور هستیم.نماینده مردم تهران در پایان گفت: زنانی که امروز نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ ممکن است مانند نسل ما فکر نکنند و هم عقیده و هم سلیقه ما نباشند. احترام به سلایق و باز کردن فضای عمومی و عدم سیاسی کردن موضوعات فرهنگی و اجتماعی به کاهش فاصله مردم و حاکمیت کمک می‌کند. مردم ثابت کرده‌اند برای حفظ کشور تلاش می‌کنند و پاسخ بیگانگان را به صراحت داده‌اند. حفظ نظام در سایه رضایت مردم و دوری از مفاسد اتفاق می‌افتد
مرجع : ایلنا