به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۵۰۲۵۹

در انتظار قرعه جنجالی و هیجان انگیز

گروه ورزشی: دو تیم از ایران و دو تیم از قطر در نیمه نهایی غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
در انتظار قرعه جنجالی و هیجان انگیز
روز دوم و پایانی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی در غرب و شرق آسیا مشخص شدند و 4 تیم صعود کننده در هر دو گروه پس از شناخت رقیب خود در این مرحله طی قرعه‌کشی که 2 خردادماه برگزار می‌شود به مصاف هم خواهند رفت.در غرب آسیا دو تیم ایرانی استقلال و پرسپولیس و دو تیم قطری السد و الدحیل به این مرحله صعود کرده و در انتظار قرعه کشی و شناختن رقیب خود هستند. به بررسی هر 3 حالت ممکن برای نمایندگان کشورمان پرداخته‌ایم:
-900-700-NewsImageAddress-Max---390640592

1397020722520795413971544
دربی ایرانی / دربی قطری؛ جذاب‌ترین حالت ممکن
جذاب‌ترین حالت ممکن در این قرعه‌کشی برخورد دو تیم قطری و سرخابی‌های پایتخت با یکدیگر است که باعث می‌شود یک دربی آسیایی در این مرحله ببینیم. در صورتی که سرخابی‌ها به مصاف هم بروند خیالمان از داشتن یک سهمیه در فینال غرب آسیا یا همان نیمه نهایی لیگ قهرمانان راحت است ولی شانس داشتن دو تیم در این مرحله و قطعی شدن یک سهمیه در فینال را از دست خواهیم داد و البته خطر حذف هر دو نماینده ما هم وجود دارد.استقلال و پرسپولیس دو بار در طول فصل به مصاف هم رفته‌اند که هر بازی یک بر صفر به سود یکی از دو تیم به پایان رسیده و شرایط یکسان است و دربی آسیایی شاید تعیین کننده تیم برتر در رقابت رو در روی سرخابی‌ها باشد. یک دربی هم تحت عنوان سوپر کاپ فوتبال ایران در پیش است و دیدن 3 دربی پیش از تقابل دو تیم در فصل هجدهم و 5 دربی (یا حتی 6 دربی در صورت تقابل در جام حذفی) در طول یک فصل اتفاق بی‌نظیری است که تابحال در فوتبال ایران سابقه نداشته است.الدحیل و السد هم قهرمان و نایب قهرمان لیگ قطر هستند و تقابل جذابی با یکدیگر خواهند داشت. این دو تیم در فصل گذشته لیگ قطر دو بار مقابل هم قرار گرفتند که یک بازی 4-2 و یک بازی 4-3 به سود الدحیل به پایان رسیده و به ثمر رسیدن 13 گل در دو بازی بین این دو تیم نشان می‌دهد تقابل قطری‌ها هم در جذابیت چیزی کمتر از دربی ایرانی نخواهد داشت. دو تیم در فینال جام حذفی هم مقال هم قرار گرفتند که دیدار تا ثانیه‌های پایانی با تساوی یک - یک همراه بود ولی پنالتی‌ که پورعلی‌گنجی داد با گل برتری الدحیل و پیروزی این تیم و قهرمانی در جام حذفی برای آنها همراه بود.
 
استقلال - الدحیل/ پرسپولیس - السد؛ قرعه ایده‌آل برانکو
برای برانکو و پرسپولیس تقابل با السد بهترین گزینه ممکن خواهد بود و تقابل کم دردسرتری نسبت بازی با استقلال یا الدحیل خواهند داشت.پرسپولیس و السد دوبار در مرحله گروهی با یکدیگر بازی کردند و دیدار رفت با پیروزی 3-1 السد و دیدار برگشت روی گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی سرخپوشان به پیروزی یک بر صفر دست یافتند که اگه این نتایج در دیدار رفت و برگشت حذفی لحاظ شوند حکم به صعود تیم قطری خواهد داشت ولی با این وجود هم شناخت برانکو و پرسپولیس روی یاران ژاوی و هم کم خطرتر بودن این تیم نسبت به استقلال و الدحیل برای سرخپوشان پوئن مثبتی محسوب می‌شود.در سوی مقابل استقلال کار سختی در صورت تقابل با الدحیل خواهد داشت. قهرمان قطر این روزها با فاصله بهترین تیم کشورهای عربی است و اغراق نیست اگر آنها را آماده‌ترین تیم غرب آسیا هم بدانیم. نتایج درخشان این تیم و 8 پیروزی پیاپی در دور گروهی و مرحله یک هشتم نهایی نشان از این دارد که الدحیل توقف ناپذیر است. اگر تقابل استقلال با همگروهی الدحیل و تقابل الدحیل با همگروهی استقلال و نتایج آنها را مقایسه کنیم می‌توان به این نتیجه رسید که شفر و شاگردانش در این قرعه کار سختی دارند.الدحیل در قطر 3-1 و در اصفهان 1-0 ذوب‌آهن را شکست داد و استقلال هم برابر العین به تساوی 2-2 و 1-1 در دو دیدار رضایت داد. در این شرایط استقلال با شکست یک بر صفر در اصفهان و پیروزی 3-1 در تهران برابر ذوب‌آهن جواز صعود گرفت و الدحیل، العین را 4-2 در امارات و 4-1 در قطر در هم کوبید و مقایسه این نتایج نشان می‌دهد کار استقلال اگر به الدحیل بخورد خیلی سخت خواهد بود، هرچند در فوتبال غیر ممکن وجود ندارد.
 
استقلال - السد/ پرسپولیس - الدحیل؛ شانس بزرگ شفر و سوپر جام ایران و قطر
شفر هم مثل برانکو دوست دارد با السد دیدار کند و شانس بیشتری برای صعود به جمع 4 تیم پایانی داشته باشد. دو تیم فصل گذشته هم به مصاف یکدیگر رفته بودند و در مرحله پلی‌آف استقلال در ضربات پنالتی مقابل این تیم پیروز شد و جواز حضور در مسابقات را گرفت و حالا بعد از گذشت یک سال و چند ماه باید برای صعود به نیمه نهایی به مصاف هم بروند.در سمت مقابل تقابل پرسپولیس و الدحیل خواهد بود که واقعاً کار سختی برای برانکو و شاگردانش رقم خواهد زد. تقابل قهرمان ایران و قهرمان قطر جذابیت‌های خاص خودش را دارد ولی برای سرخپوشان قرعه جالبی نخواهد بود. به طور کلی اگر قرار باشد در این مرحله دربی نبینیم، دو تیم ایرانی السد را به الدحیل ترجیح خواهند داد.
مرجع : ایلنا