به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۱۵۰۲۷۴

رويترز: قاسم سلیمانی در بغداد است

رويترز: قاسم  سلیمانی در بغداد است
گروه سياسي: خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه به روند تشکیل دولت عراق نوشت: قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برای مذاکره بر سر تشکیل دولت آینده عراق در بغداد، پایتخت این کشور به سر می برد. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منبعی خبری که در فرایند مذاکره در مورد تشکیل دولت آینده عراق شرکت دارد از حضور قاسم سلیمانی در بغداد خبر داده است.
 
نتایج اولیه از انتخابات پارلمانی عراق که روز شنبه برگزار شد نشان می دهد ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر، روحانی بانفوذ شیعه پیشتاز است. یکی از افرادی که به عنوان رابط بین مقتدی صدر و دیگر سیاستمداران عراقی فعالیت می کند از مذاکره قاسم سلیمانی با سیاستمداران عراقی برای فراهم ساختن زمینه تشکیل ائتلافی از شیعیان سخن گفته است.

دفتر صدر اعلام کزد که او تماس‌هایی تلفنی از سوی رهبران ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی دریافت کرد که طی آن، پیروزی ائتلاف «سائرون»را در انتخابات تبریک گفتند. بنا بر این اعلام، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و رهبر ائتلاف «النصر»، از جمله شخصیت‌هایی است که در تماس تلفنی با صدر، پیروزی ائتلافش را در انتخابات تبریک گفت.

مذاکرات رسمی برای تشکیل دولت آینده عراق پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات پارلمانی آغاز می شود. انتظار می رود نتیجه نهایی انتخابات عراق طی هفته جاری اعلام شود. هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه از «دخالت ایران در امور عراق و دیگر کشورهای منطقه» ابراز نگرانی کرده بود. به گفته وی برت مک گورک، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا برای مبارزه با داعش نیز هم اکنون در عراق به سر می برد.