کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیلترینگ جواب بدهد یا ندهد،

وزیر ارتباطات: در هر حال در نظر مردم، ما محکوم هستیم

28 ارديبهشت 1397 ساعت 16:29

گروه فناوری: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیام رسان ها گفت: در حوزه رسانه بلاتکلیف هستیم و این موضوع شامل همه رسانه ها می شود زیرا چارچوب و سیاست حرکتی مشخصی در این حوزه نداریم.


محمد جواد آذری جهرمی افزود: از آنجا که چارچوب های اصلی را مردم تعیین می کنند متأسفانه در حال حاضر مردم نسبت به پیام رسان ها و شبکه های داخلی کم اعتماد هستند، این مهم سبب می شود که رونق ماهواره و پیام رسان های خارجی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: درست است که هنوز مردم نسبت به قانون فیلترینگ و ممنوعیت شبکه های اجتماعی خارجی مقاومت دارند اما وظیفه ماست که با مردم صحبت کنیم. در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که اگر فیلترینگ جواب دهد یا ندهد، در نظر مردم ما محکوم هستیم. جهرمی تأکید کرد: اگر زیرساخت اعتماد را ایجاد کنیم و سیاست های رسانه ای شفاف تری داشته باشیم طبیعتاً مردم با علاقه به وطن، از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند. وی یادآور شد: در حال حاضر پیام رسان های داخلی ظرفیت های لازم را دارند و ظاهراً نیاز به CDN نیست اما اگر هم نیاز به این ظرفیت باشد باید با مصوبه مجلس اقدام صورت گیرد. جهرمی خاطرنشان کرد: نیازمندی های پیام رسان های داخلی برای ارتقای سیستم امنیتی و به روز رسانی های زیرساخت های ضروری مستلزم بودجه های میلیاردی است که گاهی از توان وزارت ارتباطات خارج است البته ما به عنوان متولی حاکمیتی باید از زیرساخت های این پیام رسان ها حمایت کنیم.


کد مطلب: 150353

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/150353/وزیر-ارتباطات-حال-نظر-مردم-محکوم-هستیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir