به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۵۰۳۹۰

چینی‌ها، حریف هفتم والیبال ایران

گروه ورزشی: تیم ملی ایران در هفتمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال به مصاف چین می رود، تیمی که بر خلاف سنت معمول تیم های شرق آسیا، از یک سال قبل سرمربی خارجی استخدام کرده است.
چینی‌ها، حریف هفتم والیبال ایران
 تیم های شرق آسیا که سال ها در قاره آسیا قدرت مطلق بودند، پایداری ویژه ای به سنت های والیبالی خود داشتند که یکی از مهمترین آنها استفاده نکردن از مربیان خارجی بود.تیم های کره جنوبی و ژاپن هیچگاه سرمربی خارجی نداشته اند و هنوز هم ندارند اما چین از یک سال پیش سنت شکنی کرد و رائول لوزانو سرمربی آرژانتینی تیم ملی ایران را استخدام کرد.والیبال چین یکی از پرافتخارترین تیم های قاره کهن است اما در سال های اخیر با قدرت نمایی والیبال ایران، تیم هایی مانند چین از قافله درخشش عقب ماندند.با این وجود چینی ها با یک برنامه ریزی پایه ای، اقداماتی برای رشد والیبال خود کرده اند که به نظر می رسد در آینده نه چندان دور به نتیجه برسد.چینی ها با استعدادیابی گسترده، تیم های خوبی در رده های پایه پرورش دادند که یکی از مهمترین شاخصه های آن قامت بلند بازیکنان است. این بازیکنان به تدریج به سن بازی کردن در رده بزرگسالان رسیده اند و حالا تیم ملی این کشور می تواند از نسلی از بازیکنان بلند قامت بهره ببرد.

میانگین سن بازیکنان چین در لیگ ملت های والیبال 24 سال و میانگین قدی آنها 197 سانتی متر است. یعنی یکی از جوانترین و بلندقامت ترین تیم های شرکت کننده در این رقابت ها.بازیکنان این تیم از نظر فیزیکی و تکنیکی از بهترین های آسیا هستند اما مهمترین نقطه ضعف چین، کم بودن تجربه و اعتماد به نفس بازیکنان این تیم است. نکته ای که مسئولین فدراسیون والیبال چین را مجاب کرد که از سال 2017 با سپردن هدایت تیم خود به لوزانو، راهی برای حل آن پیدا کنند.لوزانو که یکی از سرشناس ترین و با تجربه ترین مربیان والیبال جهان به حساب می آید می تواند با انتقال دانش و تجربه خود به بازیکنان چین، مشکل روحی آنها را حل کند، اتفاقی که در صورت تحقق می تواند چین را به یکی از تیم های خوب والیبال دنیا تبدیل کند.
افتخارات تیم ملی والیبال چین:
قهرمانی آسیا: 3 طلا، 6 نقره و 5 برنز
بازی های آسیایی: 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز
جام کنفدراسیون والیبال آسیا: 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز
تیم ملی ایران در نخستین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت های والیبال، از ساعت 16 جمعه 18 خرداد (به وقت تهران) در روسیه به مصاف چین می رود.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: والیبال