به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۱۵۰۴۰۹
میرلوحی:‌ اکنون بهترین زمان برای گفتگوی ملی است

طولانی شدن حصر هزینه بیشتری برای کشور دارد

گروه سیاسی: میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران گفت:‌ اصلاح‌طلبان بر مساله رفع حصر تأکید دارند چون مطالبه مردم است و هر قدر که این مسئله طول بکشد هزینه بیشتری برای کشور خواهد داشت.
طولانی شدن حصر هزینه بیشتری برای کشور دارد
محمود میرلوحی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به اظهارات محمدرضا باهنر که چندی پیش علت عدم شکل‌گیری گفت‌وگوی ملی را درخواست اصلاح‌طلبان برای رفع حصر دانسته بود گفت:‌ «اصلاح‌طلبان بر مساله رفع حصر تأکید دارند چون مطالبه مردم است و هرقدر که طول بکشد هزینه بیشتری برای کشور خواهد داشت.»او  گفت: «ایده گفتگوی ملی را اصلاح‌طلبان مدت‌ها پیش مطرح کردند اما اصولگرایان روی خوش به آن نشان ندادند. هنوز گفتگوی ملی به دستورکار نرسیده و موضوعات آن مشخص نشده است که آقای باهنر می‌گوید علت عدم شکل‌گیری آن اصرار اصلاح‌طلبان بر رفع حصر است.»میرلوحی تأکید کرد: «ابتدا باید همه گروه‌های سیاسی اصل و ضرورت گفتگوی ملی را بپذیرند و بعد وارد دستورکار آن شویم. زمانی که آقای خاتمی موضوع گفتگوی ملی را مطرح کردند جریان اصولگرا استقبالی از آن نکرد. تازه بعد از اتفاقاتی که در دی ماه افتاد برخی از چهره‌های این جریان از لزوم گفتگوی ملی صحبت کردند اما هنوز هم همه این جناح موافق گفتگوی ملی نیستند در حالی که اصلاح‌طلبان معتقدند تأخیر هم شده است.»
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «طبیعتاً گفتگو دو طرف دارد و دو طرف باید درباره موضوعات آن تصمیم بگیرند»‌، گفت: «ابتدا باید اصل ضرورت گفتگوی ملی از سوی اصولگرایان پذیرفته شود و بعد درباره موضوعات آن صحبت کرد. اگر ما می‌گوییم حصر، اقتصاد بین‌المللی، سرمایه‌گذار خارجی و افزایش نقش احزاب؛ اصولگرایان هم موارد خود را مطرح می‌کنند. اما در هر صورت باید تاخیری که در شکل‌گیری گفتگوی ملی شده جبران شود.»میرلوحی یادآور شد: «سال گذشته حوادثی که در دی ماه اتفاق افتاد باعث شد جلساتی با احزاب در این راستا در وزارت کشور برگزار شود و احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا همه در این جلسات شرکت کردند اما متاسفانه تا اعتراض کم می‌شود آن را فراموش می‌کنیم و می‌گذاریم مساله به حد بحران خود برسد تا دوباره سراغ گفتگوی ملی برویم. اکنون بهترین زمان برای گفتگوی ملی است و نباید بیش از این تأخیر کرد و فرصت‌ها را از دست داد.»
مرجع : اعتمادآنلاین