کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاجرنیا: روحانی در موضع‌گیری‌ها تنهاست

رئیس‌جمهور تغییر را از دفتر خود شروع کند

ایلنا , 31 ارديبهشت 1397 ساعت 9:37

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب گفت: بهتر است روحانی در فرصت باقی مانده دست به اصلاح و تغییر برای کارآمدی هرچه بیشتر بزند. بزرگترین چالش روحانی و جریان حامی او یعنی اصلاحات، درحال حاضر کارآمدی دولت است. روحانی برای این تغییر راه دور نرود از دفتر خود شروع کند.


علی تاجرنیا  در خصوص مجموع عملکرد دو دولت گذشته و مقایسه آنها در دوره دوم گفت: در دو دولت گذشته از طرف رئیس‌جمهور با دو نگاه افراط و تفریط مواجه بودیم. در دولت نهم و دهم وزیر خارجه را در ماموریت برکنار می‌کردند یا بقیه انتصابات را در شرایطی انجام می‌دادند که موجب عدم ثبات مدیریت در کشور و عدم اطمینان وزیر و سازمان‌ها برای تصمیم‌گیری می‌شد. از طرف دیگر در دولت روحانی با وزرایی مواجه هستیم که انگیزه کافی برای انجام مسئولیت خود ندارند و با کمال تعجب رئیس‌جمهور در تریبون‌های عمومی از آنها گله می‌کند.

وی با بیان اینکه گلایه‌های روحانی از کابینه روحانی عملکرد او را زیر سئوال برد، افزود: فکر می‌کنم صحبت‌های روحانی ضمن تعجب برانگیز بودن او را هم زیر سئوال می‌برد. چراکه شاید روحانی نتواند ایده‌آل‌های خود را به عنوان وزیر تعیین کند و هماهنگی با نهادهای عالی رتبه و کسب رای اعتماد از مجلس این مسیر را برای او سخت کند اما روحانی می‌توانست حداقل‌ها را برای انتخاب وزیر در نظر بگیرد و کسانی را انتخاب کند که با او و برنامه‌ها و رویکردهایش هم‌خوان باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم روحانی در ابتدای تشکیل دولت دوم نظرات و تحلیل‌های دلسوزان کشور را نادیده گرفت و به جای استفاده از نیروهای شناخته شده، شناسنامه‌دار و باانگیزه سراغ افرادی رفت که وجه تمایز آنها تعامل با سایرنهادها بود. همین امر باعث شد افرادی به درون دولت نفوذ کنند که از انگیزه لازم برای فعالیت برخوردار نیستند و بیش از همه، از وزرا باید فراتر برویم و به سراغ حلقه اول دوستان رئیس‌جمهور برویم. اگر نگاهی به دوستان نزدیک رئیس‌جمهور و نزدیکان او بیندازیم فکر می‌کنم مجموع دولت ماحصل رفتارهای آنها است و روحانی باید بیشتر از آنها گله کند. 

تاجرنیا با بیان اینکه هنوز هم برای اصلاح ساختار دولت فرصت باقی است، اظهارکرد: بهتر است روحانی در فرصت باقی مانده دست به اصلاح و تغییر برای کارآمدی هرچه بیشتر دست بزند. بزرگترین چالش روحانی و جریان حامی او یعنی اصلاحات، درحال حاضر کارآمدی دولت است. روحانی برای این تغییر راه دور نرود از دفتر خود شروع کند. 

وی افزود: کسانیکه در مغز استخوان دولت هم هستند حاضر به دفاع از آن نیستند. در اینکه کشور با مشکل مواجه است شکی نیست، اما کسانی باید منتقد آن باشند، که دستی بر آتش مدیریت در حاکمیت دولت ندارند. ضمن اینکه در چنین شرایط کشور که تهدیدات همه جانبه وجود دارد باید خیلی جدی‌تر از کشور دفاع شود. من احساس می‌کنم برخی از افرادی که در پست‌های وزارت و معاونین رئیس‌جمهور هستند، از موضع بالا به مردم نگاه می‌کنند و منتی برسر آنان می‌بینند که مسئولیت پذیرفته‌اند به همین دلیل شاید آنطور که باید و شاید در بحث دفاع از رئیس‌جمهور ورود نمی‌کنند. 

نماینده مجلس ششم تهران تصریح کرد: مسن بودن هیئت دولت، افرادی که چندین دوره وزیر بودند یا افرادی که در هیچ فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبانه‌ای فعالیتی نداشتند، قطعا دارای روحیه محافظه‌کاری هستند و از دولت و عملکرد آن هم دفاع نخواهند کرد. روحانی در بسیاری موضع‌گیری‌ها غریب و تنها است و بار عمده مسئولیت‌ها، و موضع‌گیری‌ها و ایستادگی‌ها را به تنهایی به دوش می‌کشد. بنابراین باید از ابتدا در انتخاب همکاران دقت بیشتری صورت می‌گرفت اما درحال حاضر که روحانی خود به این نتیجه رسیده باید دست به اصلاح ساختار بزند. چون اگر در دوره اول دولت روحانی بسیاری از مشکلات را به دولت قبل ارتباط دادیم، در این دوره نمی‌توان این کار را کرد و مردم منتظر تغییرات اساسی و تحقق وعده‌های روحانی هستند.


کد مطلب: 150518

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/150518/رئیس-جمهور-تغییر-دفتر-خود-شروع-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir