به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۱۵۰۵۴۹
آمریکا نمی‌تواند به جهان پشت کند

کری: گفت‌وگوی مدنی در خطر است

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سخنرانی خود در حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیویورک ابوظبی هشدار داد که "گفت‌وگوی مدنی حقیقی" در سراسر جهان در خطر است.
کری: گفت‌وگوی مدنی در خطر است
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سخنان خود به طور غیرمستقیم از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا انتقاد کرد اما به توافق هسته‌ای با ایران که ترامپ به تازگی از آن خارج شده، اشاره‌ای نکرد. این اقدام از جانب کری ممکن است برای جلب رضایت میزبانانش در امارات صورت گرفته باشد، چرا که آنان مدت‌ها با این توافق مخالف و معتقد بوده‌اند که محدودیت‌های این توافق علیه ایران کافی نیست.

کری در این مراسم اظهار کرد: گفت‌وگوی مدنی حقیقی در تمام جهان در خطر است و این موجب از بین رفتن حقوق و اعتماد می‌شود. مطمئنا در کشور من تقریبا همه سیاستمداران اتهام‌گر و تبل تو خالی شده‌اند. کری، در آغاز سخنانش، بدون نام بردن از ترامپ گفت: با توجه به وضعیت امروز، از دعوت شدن به هر کجا استقبال می‌کنم. زیرا آمریکا به شراکت نیاز دارد و نمی‌تواند به جهان پشت کند.

دانشگاه نیویورک در ابوظبی خبرنگارانی را برای پوشش رسانه‌ای سخنرانی کری دعوت کرده بود اما اندکی پیش از این مراسم اعلام کرد که روزنامه‌نگاران نمی‌توانند از اظهارات کری فیلمبرداری کنند و دانشگاه فیلم ویرایش شده این مراسم را در اختیار آنان قرار خواهد داد. یکی از سخنگوهای این دانشگاه در این باره توضیح داد، این تصمیم از جانب دانشگاه بوده و دستیاران کری هم تصریح کردند که در مدیریت این مراسم نقشی نداشته‌اند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جان کری