به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۵۰۶۰

مجوز تاسیس دانشگاه برای صاحبان‌قدرت

گروه جامعه: سخنگوی کمیسیون آ‌موزش و تحقیقات مجلس، با تایید وجود رانت فرهنگی در صدور مجوز تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی، گفت: اگر اسامی هیات موسس اکثر دانشگاه‌های غیرانتفاعی را درآوریم به اسم افرادی می‌رسیم که به وسیله قدرت و با رانت فرهنگی مجوز تاسیس این دانشگاه ها را دریافت کردند.
مجوز تاسیس دانشگاه برای صاحبان‌قدرت
 عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه نباید مجوز تاسیس دانشگاه غیرانتفایی در برخی استان‌های کشور صادر شود، افزود: به دلیل افزایش واحدهای آموزشی در برخی از شهرهای کشور مانند تهران و البرز، صدور مجوز برای تاسیس این مراکز غیرضروری به نظر می‌رسد.
نماینده نور و محمودآباد در مجلس ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، زمانی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و معتقد بود که در بعضی از استان‌ها تا حد زیادی تاسیس واحدهای آموزشی افزایش یافته و به عنوان مثال در شهری کوچک شاهد 10 واحد دانشگاه غیرانتفاعی هستیم.

این نماینده مجلس نهم، به رانت فرهنگی برای صدور مجوزها نسبت به تاسیس دانشگاه غیرانتفایی اشاره کرد و افزود: این را باید پذیرفت که مجموعه کسانی که تاکنون توانستند دانشگاه غیرانتفاعی را تاسیس کنند افراد صاحب قدرتی بودند که عمدتا با رانت فرهنگی موفق به اخذ مجوز شده‌اند. وی، با بیان اینکه استفاده از رانت فرهنگی برای تاسیس دانشگاه غیرانتفایی از دیرباز مطرح بوده است، افزود: به طورحتم افراد خاص امکان کسب مجوز را برای تاسیس این دانشگاه به دست آوردند و به واقع باید گفت که بوی رانت و قدرت را می‌توان در دانشگاه غیرانتفایی استشمام کرد. فیاضی، تاکید کرد: اگر اسامی هیات موسس اکثر دانشگاه‌های غیرانتفایی را درآوریم به اسم افرادی می‌رسیم که به وسیله قدرت زیاد خود مجوز تاسیس این دانشگاه‌ها را کسب کردند.

نماینده نور و محمودآباد در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه به دلیل کیفیت نامطلوب دانشگاه غیرانتفایی خیلی از کرسی‌های آن خالی است، ادامه داد: در خیلی از موارد این کیفیت پایین منجر به تعطیلی برخی از دانشگاه‌های غیرانتفایی شده است.
سخنگوی کمیسیون آ‌موزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: البته ناگفته نماند که برخی افراد با قدرت زیاد خود، بالای سر این دانشگاه ایستاده‌اند تا خدشه‌ای در روند ادامه کار آن‌ها ایجاد نشود که در این گونه موارد نیز شاهد کارکرد مثبت این دانشگاه هستیم.

محمد
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۰:۱۳
متاسفانه تا زمانیکه حاکمیت قانون را نپذیریم رانت چون یک آفت همه ارکان مملکت را خواهد بلعید . (117864)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۰:۱۹
خواهش مي كنم مقداري هم در مورد دانشگاه علمي كاربردي بنويسيد وضعيت اين دانشگاه هم در اين چند سال اسف انگيز شده است (117867)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۰:۳۲
این موضوعات رو همه ی مردم می دونن. بعضی چیزها فقط برای از ما بهتران است. اینها مملکت رو ارث پدری خودشون می دونن. (117877)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۴۱
اينها رو كه همه مي دونيم!!!چطوري جلوشو ميگيرين رو بنويسين (118178)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۵۸
این بازی را دانشگاه آزاد شروع کرد.
متاسفانه (118276)