به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۵۰۶۰۵

وضعیت نگران کننده گیشه سینما‌ها در رمضان

گروه فرهنگ و هنر: از زماني كه ماه مبارك رمضان با روزهاي بلند تابستان و بهار تداخل پيدا كرد اين بحث هم مطرح شد كه چگونه مي‌توان از پتانسيل جذب مخاطب در اين ماه براي سينماها استفاده كرد ضمن اينكه اسباب سرگرمي هم براي قشر سينما رو فراهم شود.
وضعیت نگران کننده گیشه سینما‌ها در رمضان
به همين منظور در سال‌هاي گذشته طرح‌هاي مختلفي در قالب اكران فيلم‌ها به‌صورت اذان تا اذان، افطار تا سحر، اكران فيلم‌هاي خاطره‌انگيز در ماه رمضان، طرح تشويقي فيلم‌ها در ماه رمضان و... كه همه مربوط به اين ماه مي‌شد به اجرا درآمد و تا حدودي هم باعث شد مخاطبان به سينماها بيايند. امسال هم همچون سال‌هاي گذشته اين موضوع در شوراي صنفي نمايش طرح و تصويب شد. سينماها فيلم‌ها را تا قبل از افطار به‌صورت نيم‌بها به مخاطبان ارايه مي‌دهند و در سينماها هم تا سحر به روي كساني كه به تماشاي فيلم مي‌آيند باز است.اما گويا اين طرح چندان موفق نبوده است. اما طرح ويژه ماه رمضان به تبليغات لازم احتياج دارد و مردم بايد نسبت به برنامه‌اي كه در سينماها در يك مقطع خاص اجرا مي‌شود آگاهي لازم داشته باشند. غلامرضا فرجي، مسوول سينماهاي استقلال، بهمن، سپيده در همين زمينه گفت: «متاسفانه صداوسيما در مورد اين طرح با ما همكاري لازم را ندارد با وجود قول‌هايي كه از جانب كانون پخش‌كنندگان در شوراي صنفي نمايش مطرح شد و قرار بود خانه سينما در اين زمينه پيگيري لازم را داشته باشد

وی ادامه داد: اما تا به اين لحظه از طرح فيلم‌ها در ماه مبارك رمضان هيچ حمايتي صورت نگرفته است تا مردم آگاهي لازم داشته باشند و به تماشاي فيلم‌ها در سينماها بيايند.»اما تجربه ثابت كرده كه وقتي سينماها در روزهاي سه‌شنبه فيلم‌ها را به‌صورت نيم‌بها به مخاطبان عرضه مي‌كنند اين روز از هفته با افزايش مخاطبان همراه است. حالا وقتي قرار است سينماها درهمه ايام ماه رمضان بليت را به‌صورت نيم‌بها در اختيار مخاطبان قرار دهند، اين امر مي‌تواند باعث جذب مخاطب بيشتري شود؛ اما زماني كه مردم نسبت به اين طرح آشنا نباشند و به عبارتي ندانند طرح در حال اجراست و به طبع كسي به سينماها نيايد اين يعني افت گيشه فيلم‌ها در ماه ر مضان. نكته‌اي كه سخنگوي شوراي صنفي نمايش در ادامه صحبتش تاكيد مي‌كند: «اگراز اين طرح حمايتي نشود عملا خروجي مناسبي را شاهد نخواهيم بود كما اينكه تا به امروز ما مخاطبان روتين خودمان را در سينما بهمن، استقلال، سپيده داشتيم.

به لحاظ ميزان مخاطب تفاوتي با قبل از ماه رمضان نداشتيم اما بليت نيم‌بها باعث شده كه با افت گيشه همراه باشيم.»رضا سعيدي‌پور، مدير سينما آزادي نيز با صحبت‌هاي غلامرضا فرجي موافق است: «هفته اول ماه رمضان را سپري مي‌كنيم و در اين ماه قرار است فيلم‌ها تا قبل از افطار به‌صورت نيم‌بها در دسترس مخاطبان قرار بگيرد؛ اما متاسفانه اطلاع‌رساني لازم در اين زمينه صورت نگرفته و مردم نسبت به اين طرح بي‌اطلاع هستند.بايد از طريق زيرنويس در سريال‌هاي تلويزيوني يا پخش تيزر اطلاع‌رساني لازم صورت گيرد تا مردم نسبت به اين مساله آگاه باشند قطعا اگر مردم بدانند كه يك ماه در ماه رمضان بليت سينماها به‌صورت نيم‌بها عرضه مي‌شود از تماشاي فيلم‌ها استقبال مي‌كنند و در اين طرح مشاركت مي‌كنند.»به گفته مدير سينما آزادي گيشه فيلم‌ها اين روزها از رونق لازم برخوردار نيست از طرفي نيم‌بها شدن بليت هم مزيد بر علت شده تا گردش خوبي در گيشه شاهد نباشيم از اواخر خردادماه و با نمايش فوتبال، در سينماها بيشتر به بي‌رونقي گيشه فيلم‌ها دامن زده مي‌شود.
مرجع : اعتماد
برچسب ها: سینما اکران فیلم