به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۵۰۶۲۷
از پایگاه‌های نظامی فاصله بگیرید

هشدار طالبان به مردم کابل

گروه بین الملل: طالبان اعلام کرده است که «ما نمی‌خواهیم حتی یک غیر نظامی بی گناه کشته شود.»طالبان افغانستان از مردم کابل خواسته‌اند که از پایگاه‌های نظامی فاصله بگیرند تا در صورت حمله به این مراکز قربانی نشوند.
هشدار طالبان به مردم کابل
به گزارش یورونیوز، طالبان در بیانیه‌ای که روی سایت اینترنتی شان منتشر شده گفته‌اند که «مجاهدین بدقت مراقبند تا تعداد قربانیان غیر نظامی در سراسر کشور کاهش یابد اما تنها منطقه‌ای که هنوز قربانی می گیرد کابل است.» آنها گفته‌اند دلیل اینکه در اثر حملات این گروه در کابل غیرنظامیان قربانی می‌شوند این است که «پایگاههای نظامی و اطلاعاتی اشغالگران» در کابل واقع شده است و آنها از افراد غیر نظامی بعنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

طالبان اعلام کرده است که «ما نمی‌خواهیم حتی یک غیر نظامی بی گناه کشته شود.» بر اساس گزارش سازمان ملل در افغانستان از سال ۲۰۱۷ میلادی، کابل به خطرناک ترین منطقه در افغانستان تبدیل شده و تعداد قربانیان غیرنظامی در پایتخت از دیگر نقاط کشور بیشتر شده است.
به گزارش این نهاد در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی، حملات طالبان دو برابر بهار ۲۰۱۷ قربانی غیر‌نظامی برجای گذاشته است. مراکز پلیس و اماکن امنیتی در کابل در مناطق مرکزی شهر که منطقه پر رفت و آمد است واقع شده‌اند و حملات طالبان در این مناطق موجب قربانی شدن غیرنظامیان می‌شود.