به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۵۰۶۵۲

شفافيت و مبارزه با فساد اولویت افشانی

گروه سیاسی: محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در مورد مهمترین اولویت‌های افشانی در شهرداری تهران گفت: صرف نظر از اشخاص، سیستم شهرداری به گونه ای است که بستری برای سوء استفاده و فساد همیشه فراهم بوده است ولی در دوره قبل این موضوع تشدید شد به همین دلیل باید شفاف سازی و مبارزه با فساد از جمله اولویت های اصلی شهردار جدید تهران باشد.
شفافيت و مبارزه با فساد اولویت افشانی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: کار خوبی که آقای نجفی شروع کرد اصلاح فرآیندهای فسادزا بود بر فرض مثال بخشنامه ای صادر کرده بودند که هولوگرام را  ممنوع کردند که آقای افشانی نیز باید اقدامات ریشه ای  را برای پیشگیری از وقوع فساد انجام دهد.صادقی  در مورد اینکه افشانی برای مبارزه با فساد چه موانعی بر سر راه دارد بیان کرد: مبارزه با فساد در هرجایی مشکل است و جز کارهای سخت است. در شهرداری زمینه های فسادزا زیاد است و اینکه می گوییم زمینه های فسادزا زیاد است به دلیل ویژگی این سازمان است در واقع هرجایی سازمانی متکفل مجوزدهی باشد زمینه ای برای سوء استفاده فراهم می کند و شهرداری مهمترین کاری که انجام می دهد مجوزدهی است. این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: قطعا اشخاصی که منافع شان به خطر می افتد بیکار نمی نشینند یعنی احتمالا بخشی از دلایل استعفای آقای نجفی نیزهمین بوده است و چون مجموعه شهرداری تهران مجموعه گسترده ای است و در حوزه های مختلف کار می کند و پیمانکاران در بخش های مختلف درگیر هستند.

وی گفت: طبیعی است که فرد اگر بخواهد مستقل عمل کند و درگیرفساد نشود منافع خیلی ها به خطر می افتد و زمینه برای برخورد و زیرآب زنی فراهم می شود و کار مشکلی است .این عضو فراکسیون امید گفت : البته آقای افشانی مقداری کارش آسان است چراکه آقای نجفی گزارش مفصل 500 صفحه ای از وضعیت شهرداری  به صورت تخصصی ارائه کردند و در واقع قدم اول برداشته شده است که امیدواریم آقای افشانی نیز قدم‌های بعدی را بردارند. برداشتم این است که آقای افشانی چارچوب‌دار، با تجربه  و دارای اصول و صلابت است و امیدواریم که وی بتواند راه آقای نجفی را برای مبارزه با فساد ادامه دهد.صادقی در مورد حمایت مجمع نمایندگان تهران از افشانی برای پیشبرد اهدافش گفت: ما باید از افشانی و اقداماتش در مجموعه شهرداری تهران باید حمایت کنیم و قطعا این حمایت از وی انجام می شود.
مرجع : عصر ایران