به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۱۵۰۷۲

انتشار نقشه‌حمله‌نظامی به سوریه/ تصاویر

گروه بين الملل: روزنامه دیلی میل سناریوی حمله احتمالی امریکا و بریتانیا به سوریه را منتشر کرد.
انتشار نقشه‌حمله‌نظامی به سوریه/ تصاویر
به گزارش سایت مسلمانان جهان، روزنامه "دیلی میل" انگلستان در گزارشي، به احتمال حمله نظامی امریکا به سوریه پرداخت و اهداف نظامی امریکا و نقشه حمله به سوریه تئوریزه شد. در این یادداشت نقشه این حمله و مکان هائی که به عنوان هدف مشخص شده اند و مکان هائی که قرار است از آنجا به سوریه موشک و راکت پرتاب شود، مشخص شده است. دیلی میل نوشت: با توجه به همکاری و همنظری بریتانیا و امریکا در حمله سریع الوقوع به سوریه و کنارگذاشتن حکومت بشار اسد در اسرع وقت سناریوی خود را در مورد اهداف نظامی در این حمله اعلام کرد.
در این سناریو، به رهبران امریکا و بریتانیا پیشنهاد شده است تا در حمله به سوریه از سلاح های دوربرد استفاده کنند و عملیات خود را تبدیل به یک جنگ محدود و کنترل شده کنند و از گسترش بیش زا حد جنگ در سراسر خاک سوریه و کشورهای همسایه جلوگیری کنند. به گفته این روزنامه، استفاده از سلاح شیمیائی ضد غیرنظامیان یکی از اهداف اعلامی این نیروها برای ورود به صحنه سوریه خواهد بود. در مورد نحوه جمع آوری اطلاعات برای شروع حمله، دیلی میل نوشت: این وظیفه از مدتها قبل بر عهده هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است و انتظار می رود، به پرواز در آسمان سوریه به منظور جمع آوری اطلاعات موثق در مورد محل دقیق سایت های موشکی در آمده اند.
این روزنامه به نقل از کارشناسان نظامی گفت، احتمال حمله نظامی گسترده و طولانی مدت به سوریه بعید است. این حمله بین 24 تا 48 ساعت ادامه خواهد داشت. این حمله ضربه سنگینی بر پیکرده دولت اسد خواهد بود. این حمله از طریق مرکز فرماندهی هدایت و کنترل خواهد شد، هواپیماها بر فراز آن کشور به پرواز در خواهد آمد و نقاط از پیش تعیین شده را مورد اصابت موشک قرار خواهند داد. کارشناسان با توجه به لیست اهداف انتخابی از سوی نیروی هوائی امریکا معتقد هستند، با توجه به پیروزی های اخیر ارتش سوریه، نیروهای بین المللی بدین نتیجه رسیده اند که روی زمین نمی توانند سوریه را شکست دهند و تنها خود را درگیر یک جنگ فرسایشی دیگر خواهند کرد.