به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۱۵۰۷۵۸

چه صندلی برای نشستن راحت است؟

همه می دانیم ساعات طولانی کار در محیط های اداری و نشستن روی صندلی های اداری  بی کیفیت چه فشاری بر قسمت های مختلف بدن از جمله ستون فقرات وارد می کند. همچنین  سالانه هزاران نفر در سرتا سر جهان دچار خسارات ناشی از آسب های محل کار می شوند که عمدتا از طبی نبودن صندلی اداری یا صندلی کامپیوتر آنها می باشد. اما راه حل چیست؟

بیشتر مردم گمان میکنند هنگامی که روی یک صندلی نشسته اند، بدن آنها در حالت استراحت و مشغول رفع خستگی است. اما پژوهش ها نشان میدهند که در واقع چنین امری الزاما صحیح نیست.
از طرفی دیگر نشستن طولانی مدت روی صندلی، در شرایطی میتواند موجب وارد آمدن فشار به بافت بین مهره ای و ایجاد لخته های خونی در بخش تحتانی بدن مانند پاها شود که در مورد اول این امر علت عمده بروز بیماری های دیسک مهره و در مورد دوم، سبب کندی چرخه بازگشت خون به قلب میشود، بعلاوه کمتر فردی به استفاده از صندلی ایمن در بازه زمانی طولانی نشستن اهمیت می دهد ضمن اینکه الگو های صحیح نشستن نیز رعایت نمی شود.
نشستن در وضعیت صحیح و استفاده از صندلی اداری ایمن که بر اساس اصول ارگونومیک طراحی شده باشد و قابلیت تنظیم اجزاء اصلی را دارا باشد نه تنها باعث کاهش خستگی مفرط شده بلکه ریسک ابتلا به ناراحتی های ذکر شده را کاهش می دهد.



برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی لازم است تفاوت انواع صندلی اداری را بدانیم؟
ابتدا باید نقش صندلی اداری استاندارد در زمان کار را بدانیم:
در هنگام خرید لوازم اداری مورد نیاز، افراد معمولا هزینه هنگفتی بابت میز خود می دهند خیلی بیشتر از بودجه ای که برای خرید صندلی اداری طبی نیاز است. این در حالی است که در دنیای امروز ساعاتی بیش از ساعت خواب را روی صندلی و در مقابل کامپیوتر می گذرانیم.
صندلی کامپیوتر اداری استاندارد با طراحی ایمن برای چنین افرادی اهمیت بسزایی دارد چرا که علاوه بر تامین آسودگی و راحتی حافظ سلامتی آنان نیز می باشد.
حال که متوجه اهمیت انتخاب صندلی اداری استاندارد شدیم باید بدانیم صندلی ارگونومیک چیست و چه تفاوتی با دیگر صندلی ها دارد؟

امروزه ارگونومیک یا طبی به یک دانش گسترده بدل شده است. تعریف آن عبارت است از دانش بکار بردن اطلاعات علمی موجود درباره  طراحی محیط کار . ارگونومی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان را بررسی می‌کند و سپس اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل، فراورده‌ها، محیط‌های کار و تجهیزات به کار می‌بندد.  معمولاً از اصطلاحات ارگونومی و عوامل انسانی  به طور مترادف بهره گرفته می‌شود. هر دو اصطلاح رابطه دوسویه کار و نیازمندی‌های شغلی را بازگو و تشریح می‌کند و هر دو درصدد کاهش فشارهای جسمانی و روانی در محیط کار هستند.
صندلی طبی ارگونومیک شاید به تنهایی عامل کاهش صدمات ناشی از کار نشوند اما این عامل در کنار تمرینات مخصوص ارگونومیک نه تنها باعث کاهش آسیب ها می شود بلکه  بازدهی کارکنان را به شدت افزایش می دهد.
استفاده از صندلی قابل تنظیم ارگونومیک به همراه ارائه آموزش های ایمنی، و به کار بستن تمرینات ارگونومیک، سبب کاهش خطر ابتلا به عوارضی همچون، آسیبهای ستون مهره، زوال عضلانی و دردهای مزمن مفاصل میشود.
از این رو وقت آن رسیده است که توجه بیشتری به سلامت خود و کارمندانمان در محیط اداری کنیم و صندلی اداری ارگونومی برای بازدهی بیشتر تهیه کنیم.

مهمترین عاملی که باید  برای ایجاد یک محیط کار اداری مناسب رعایت نمود، مبلمان اداری استاندارد و ایمن می باشد. پرسنل در هنگام کار باید امکان نشستن راحت را داشته باشند و در عین حال قادر به انجام حرکات دلخواه باشند انتخاب صحیح یک صندلی مدیریتی اداری   یکی از مهمترین عوامل رشد بهره وری و کاهش ریسک ابتلا به عوارض ناشی از نشستن طولانی مدت می باشددر انتخاب صندلی اداری توجه به طراحی ایمن و بررسی ملاحظات ارگونومیکی آن باید در ردیف با اهمیت ترین ویژگی های آن محسوب شود
 
مهمترین عواملی که در طراحی یک صندلی اداری ارگونومیک باید به آنها توجه شده باشد عبارتند از: ارتفاع نشیمنگاه، عرض و طول نشیمنگاه، پشتیبانی از گودی کمر، تکیه گاه، جنس نشیمنگاه، دسته صندلی و مفصل گردشی هم چنین در کنار رعایت این موارد در طراحی صندلی ارگونومیک ملاحظاتی چون  پشتیبانی از گودی کمر، تنظیم پذیری صندلی اداری، پایه چرخدارصندلی اداری، مفصل گردشی صندلی ، تشک و روکش صندلی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
اغلب بعد از ساعات کار طولانی با درد کمر شانه و مچ مواجه هستیم اگر شما هم این درد ها را بعد از کارتان احساس می کنید وقت آن است که صندلیتان را با صندلی اداری ارگونومیک تعویض کنید.

صندلی ارگونومیک تفاوتهای کلی با صندلی های معمولی و رایج دارد. صندلی ارگونومیک به طور ویژه برای جلوگیری از واردآمدن فشار و خستگی مضاعف در هنگام کار، بر ساختار اصلی بدن شما، طراحی شده است.
اولین مزیت استفاده از صندلی ارگونومیک  پشتیبانی از وضعیت درست بدن در هنگام کار می باشد، مزیت دوم راحتی و آسایش بیشتر در اداره، مزیت سومی که این نوع از صندلی ها به همراه دارند کاهش ریسک ابتلا به عوارض گردن است. از مزیت های دیگر صندلی اداری ارگونومیک کاهش ریسک ابتلا به کمردرد، کاهش فشار وارده بر ران و کفل و در نهایت انجام آسان تر کار ها می باشد.



مرحله مهم برای داشتن یک صندلی اداری ارگونومیک متقاعد کردن مدیر خود برای نیاز به صندلی اداری ارگونومیک است بهترین راهکار این است که شما بر روی منافعی که از این طریق عاید سازمان خواهد شد تمرکز کنید چراکه مدیران همیشه در سرمایه گذاری در صدد نتیجه مطلوب و بهره مندی از منافع ناشی از آن می باشند پس مدیر خود را متوجه مزایای جمعی این اقدام نمایید.

چرا صندلی اداری دی ایکس ریسر؟
حال اگر شما قصد دارید برای دفتر کار خود صندلی مناسب و با ارگونومی بالا تهیه کنید، برندهای مختلفی وجود دارند اما برند دی ایکس ریسر به عنوان برندی مطرح در زمینه صندلی های باکیفیت و ارگونومیک، محصولات قابل توجهی به مشتریان ارائه می دهد. دی ایکس ریسر صندلی های متنوعی از ریسینگ گرفته تا اداری را توسعه می دهد تا هر نوع قشری محصولات این شرکت را خریداری کنند.
بنابراین دی ایکس ریسر را باید کمپانی پیشرو در زمینه تولید صندلی دانست که محصولات آن در قیاس با صندلی های دیگر برندها حرف های بسیاری برای گفتن دارد. حال در این بین تصمیم گرفتیم شما را با 5 دلیل خرید صندلی های اداری این کمپانی آشنا سازیم تا با آگاهی بیشتری محصولات دی ایکس ریسر را خریداری کنید.
بهره‌وری افزایش یافته با ارگونومی، ارائه مدل های مختلفی از صندلی های اداری و گیمینگ، سابقه طولانی در طراحی و تولید صندلی های باکیفیت و استاندارد اداری و گیمینگ، طیف گسترده ای از لوازم جانبی برای هر صندلی، تنوع بالا در انتخاب.کابین دوش



به طور کلی دی ایکس ریسر صندلی معمولی تولید نمی کند و تمامی محصولات خود را براساس طرح و ساختاری توسعه می دهد تا مشتریان در نگاه نخست به آن علاقمند شوند. البته این کیفیت تنها در ظاهر صندلی خلاصه نمی شود و بلکه در ساختار و چارچوب محصول نیز پیداست.
برچسب ها: صندلی