به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۱۵۰۷۵۹

کاهش جمعیت جوان کشور تا سال ۱۴۰۵

گروه جامعه: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران سهم جمعیت جوان (٢٩-١٥ ساله) از سال ١٣٩٦ تا سال ١٤٠٥ از ٢٣.٩ درصد به ١٩.٦ درصد کاهش یافته و سپس تا سال ١٤١٥ به ٢١.٨ درصد افزایش می­‌یابد.
کاهش جمعیت جوان کشور تا سال ۱۴۰۵
با توجه به اهمیت و برنامه­ ریزی ­های مختلف در سطوح خرد و کلان در سطح کشور، آگاهی نسبت به آینده جمعیت از نظر تعداد، ساختار و ترکیب جمعیت در سطوح مختلف جغرافیایی ضرورت می یابد. لذا مرکز آمار ایران نسبت به پیش‌بینی جمعیت کشور به تفکیک استان و برحسب سن و جنس تا سال ١٤١٥ بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن ١٣٩٥ اقدام کرده است.برای انجام این پیش­‌بینی از روش «ترکیبی پیش‌بینی جمعیت» بهره گرفته شده است. در این روش که متداول‌ترین روش پیش­ بینی جمعیت است بر اساس عملکرد مجموعه عوامل موثر بر تغییر و تحولات جمعیت یعنی باروری، مرگ و میر، مهاجرت و ترکیب سنی و جنسی جمعیت استفاده شده است.
کاهش جمعیت جوان کشور تا سال ۱۴۰۵
بر اساس پیش­‌بینی فوق سهم جمعیت ٠-١٤ ساله از ٢٤.٣ درصد در سال ١٣٩٦ به ١٩.٧ درصد در سال ١٤١٥ کاهش خواهد یافت.سهم جمعیت جوان (٢٩-١٥ ساله) از سال ١٣٩٦ تا سال ١٤٠٥ از ٢٣.٩ درصد به ١٩.٦ درصد کاهش یافته و سپس تا سال ١٤١٥ به ٢١.٨ درصد افزایش می­‌یابد.سهم جمعیت میانسال (٦٤-٣٠ ساله) نیز از سال ١٣٩٦ تا سال ١٤٠٥ از ٤٥.٦ درصد به ٤٨.٨ درصد افزایش یافته و سپس تا سال ١٤١٥ به ٤٧.٥ درصد کاهش می‌یابد.جمعیت سالمندان ٦٥ ساله و بیشتر از ٦.١ درصد در سال ١٣٩٦ به ١١ درصد در سال ١٤١٥ افزایش می‌یابد.
مرجع : مهر
برچسب ها: رشدجمعیت