به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۱۵۰۷۶۰

مراسم ترحیم زنده‌یاد قاسم افشار برگزار شد

گروه فرهنگ و هنر: مراسم ترحیم زنده‌یاد قاسم افشار ظهر امروز با حضور جمعی از مردم، خانواده و همکاران آن مرحوم و جمعی از مدیران صداوسیما در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.
مراسم ترحیم زنده‌یاد قاسم افشار برگزار شد
در مراسم ترحیم زنده‌یاد قاسم افشار، گوینده باسابقه خبر که ظهر امروز (دوم خرداد ماه) برگزار شد حسن سلطانی، از همکاران و دوستان زنده‌یاد قاسم افشار که اجرای این مراسم را برعهده داشت در سخنانی اظهار کرد: قاسم افشار همواره در طول عمر خود مبادی اخلاق بود و در ۲۰ سال رفاقت با او هیچگاه جز بروز و ظهور آنچه در نهان داشت، ندیدم.او ادامه داد: قاسم افشار همیشه در صحنه‌های زندگی اجتماعی و شخصی در مسیر خدمت به خلق و شریعت خدا گام برداشت. او تا آخرین لحظات عمر کاری خود در رسانه ملی با صدای دلنشین خود با صداقت از عشق به عمران و آبادی این سرزمین و رسیدن به اهداف انقلاب سخن می‌گفت. قاسم افشار تا آخرین لحظات عمر خود فکر کار خبر و گره گشودن از کار دیگران بود.

سلطانی با اشاره به دوران کاری زنده‌یاد افشار در دوران دفاع مقدس یادآور شد که «او در ایام دفاع مقدس هر شب از ابتدا تا انتهای اخبار می‌ایستاد و کار می‌کرد؛ همانند سایر گویندگانی که در آن سال‌ها فعالیت می‌کردند، اما عمرشان به دنیا نبود.»محمود کریمی، گوینده‌ای که خبر آزادسازی خرمشهر را برای اولین بار از آنتن تلویزیون اعلام کرد، با اشاره به سابقه آشنایی خود با زنده‌یاد قاسم افشار، گفت: با مرحوم افشار از دهه شصت آشنایی دارم. آن زمان من در رادیو کار می‌کردم و او در تلویزیون گویندگی خبر می‌کرد. رفاقت ما خیلی نزدیک نبود و فقط گاهی به سبب کار همدیگر را می‌دیدیم. اما در همه این سال‌ها به او ارادت داشتم.او اضافه کرد: اغلب به این صورت است که وقتی آدم‌ها از پیش ما می‌روند، از آنها تجلیل می‌کنیم. اما برخی از آدم‌ها تاثیر می‌گذارند و می‌روند و حاج قاسم افشار هم از این دسته افراد بود.

وی ادامه داد:‌ فکر می‌کنم نشانه تفاوت افراد با هم در این است که چطور در زمان حیات و وفاتشان عواطف انسان‌های دیگر را برمی‌انگیزند. هنگام بازگشت از مراسم باشکوه زنده‌یاد افشار در مسجد الغدیر مصرعی به ذهنم رسید که آن را ادامه دادم و افتخار می‌کنم که در زمره دوستاران حاج قاسم بودم.کرمی در ادامه شعر خود را به یاد قاسم افشار قرائت کرد: "مرا از داغ تو خونین دلان خبر کردند / خبر نه بر زخمم زخم نیشتر کردند/ به سوگواری‌ات یک شهر ناله سر کردند/جوانه‌های وطن رخت غم به تن کردند ..."در ادامه مراسم کلیپی برای حاضران پخش شد که در آن زندگی زنده‌یاد قاسم افشار با صدای محمدرضا حیاتی روایت شد.در پایان این مراسم ترحیم و بزرگداشت، حجت‌الاسلام سرلک سخنرانی کرد و همچنین مرتضی طاهری مداحی مراسم را برعهده داشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گوينده