به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۵۰۷۹۲

دفاع از حقوق و آزادي شهروندان يعني اين!

دفاع از حقوق و آزادي شهروندان يعني اين!
گروه بين‌الملل: قاضی دادگاه ناحیه‌ای در جنوب آمریکا حکم داد که دونالد ترامپ نمی‌تواند کامنت‌گذاران و پاسخ‌دهندگان به توییت‌های وی را بلاک یا مسدود کند! قاضی استدلال کرده که صفحه توییتر ترامپ یک صفحه عمومی است و مسدودکردن افراد توسط او، مصداق تبعیض در حق افراد برای آزادی بیان نظرات‌شان است و این نقض قانون‌ اساسی آمریکا است.
آقای ترامپ عادت دارد کاربرانی که او از انتقاد می‌کنند یا زیاد او را «منشن» می‌کنند را بلاک کند. ساکن کنونی کاخ سفید منتقدان بسیاری را در حساب توئیتری خود بلاک کرده و حالا این اقدام او دردسر تازه‌ای را برایش پدید آورده است. «نائومی بوخوالد» قاضی منطقه‌ای در منهتن، حکم داده که حساب‌های رئیس‌جمهوری و مقام‌های دولتی در شبکه اجتماعی محل عمومی تبادل‌نظر هستند و بلاک کردن کاربران به‌خاطر نظرات‌شان تجاوز به حق آزادی بیان و اصل اول قانون اساسی است.

خودداری ترامپ از چک امنیتی تلفن همراهش
در همين حال، دونالد ترامپ که از دو تلفن همراه استفاده می کند معمولا گوشی اول را برای چک امنیتی به کارشناسان کاخ سفید به‌صورت دوره‌ای می‌دهد اما 5 ماهی است که از دادن گوشی‌ دوم به کارشناسان خودداری کرده و این کار را ناخوشایند توصیف کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا که در کاخ سفید از ایمیل استفاده نمی‌کند از یک گوشی آیفون برای مکالمه استفاده کرده و آیفون دوم برای توئیت کردن بهره می‌برد. در گوشی دوم دسترسی به برخی از سایتهای خبری و شبکه‌های اجتماعی نیز مهیا شده است. گفتنی است مقام ریاست جمهوری  می تواند دستورات و توصیه‌ها در کاخ سفید را نادیده بگیرد اما به دلیل سوءاستفاده احتمالی سازمان‌های جاسوسی خارجی مقاومت وی درندادن گوشی می‌تواند برای امنیت ملی آمریکا خطرناک باشد. مقامات امنیتی نگران این موضوع هستند که بی‌توجهی ترامپ به پروتکل‌های امنیتی باعث می‌شود تا هکرها علاقه بیشتری به جاسوسی سایبری با وسایل فوق پیشرفته (توسط روسیه و چین) از خود نشان دهند. معلوم نیست گوشی مخصوص توئیت تا چه اندازه و چه زمانی غیرقابل نفوذ ساخته‌شده اما ازآنجایی‌که گوشی‌ها قابل هک شدن هستند، غیرقابل‌تصور نیست اگر روزی ترامپ قربانی هک شود.

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۱:۲۶
البته حقوق بشر واقعی ماهستیم که پیام رسانی رو که 80 درصد بزرگسالان کشور ازش استفاده می کردند رو فیلتر کردیم اونها ادای حقوق بشر رو در میارند (359731)