به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۵۰۷۹۸

کیومرث پوراحمد: دیگر رای هم نخواهم داد

کیومرث پوراحمد: دیگر رای هم نخواهم داد
گروه سياسي: بحث و گفتگو بین کاربران در فضای مجازی برای ۲۱ سالگی دوم خرداد ۷۶ داغ است کیومرث پوراحمد به همين بهانه صحبت‌های متفاوتی در مورد دریافت جوایز بین المللی سینماگران ایرانی، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و ساخت مستندهای تبلیغاتی برای سیاستمداران مطرح کرده است.

اين کارگردان سینما درباره کسب جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن توسط جعفر پناهی به اعتمادآنلاین گفت: «کسب جایزه‌های بین‌المللی هیچ کمکی به داخل و سینمای ایران نمی‌کند. هیچ وقت نگفتم و نخواهم گفت که جوایز بین‌المللی می‌تواند موقعیت سینمای ما را بهتر کند. عقیده دارم که فضای داخلی سینمای ایران به‌حدی مخرب و بد شده است که جایزه‌های بین‌المللی نیز نمی‌تواند به ما کمک کند. البته این جایزه‌ها ارزش خاصی ندارند زیرا واقعی نیستند و به خاطر مسائل دیگر آن را به فیلمسازان ما می‌دهند. این نخل‌های طلا به کارگردانانی که آن را دریافت می‌کنند، کمک می‌کند تا پول بیشتری به دست بیاورند و زندگی بهتری را برای خود به وجود بیاورند. این نوع جوایز مطلقا به سینمای ایران کمک نمی‌کند. وضع تولید، توزیع، نمایش و سانسور با جایزه‌های بین‌المللی بهتر نمی‌شود.»

پوراحمد در ادامه از نمایش بازی‌های جام جهانی در سینماها دفاع می‌کند و می‌گوید: «برای ایجاد شور و شعف در سالن‌های سینما بسیار خوب است که مردم بازی‌های جام جهانی را در سینماها ببینند. زیرا هم به فوتبال و هم به سینما کمک می‌شود. اینکه سالن‌ها پر می‌شود اتفاق خوبی است. یک‌سری سینماگران هم این میان مخالفت می‌کنند و اعتقاد دارند که انجام این کار درست نیست. حالا من از آنها سئوال می‌کنم سالن‌های شما با فیلم‌های درجه یکی که می‌سازید خالی برود بهتر است یا اینکه سالن‌های سینما شلوغ باشد و کمکی هم به اقتصاد سینما شود؟»

کارگردان «اتوبوس شب» همچنین درباره راه ندادن زنان به ورزشگاه‌ها نظر جالبی دارد: «یکی از بدترین قوانین کشور حضور نداشتن زنان در ورزشگاه‌ها و بحث حجاب است. نمی‌دانم این پافشاری از کجا آمده است و چرا با این مسائل هنوز نتوانسته‌ایم کنار بیاییم. اصلا اجبار به چه معنا است؟ مگر می‌شود کسی برای یکی دیگر تصمیم بگیرد؟ آن هم درباره مسائل شخصی افراد و خصوصی‌ترین چیزهایی که برای یک فرد وجود دارد.»

کیومرث پوراحمد در پایان و درباره ساخت فیلم‌های انتخاباتی برای سیاستمداران گفت: «تا قبل از دوره آقای روحانی، اگر پیشنهادی به من می‌شد قطعا انجام می‌دادم، البته نه هر پیشنهادی. اما اکنون هر کسی با هر رویکردی هم قصد ریاست جمهوری داشته باشد برایش فیلم نخواهم ساخت. البته در دوره آقای خاتمی مایل بودم که این کار را انجام دهم. دوم خرداد 21 سال پیش بهترین دوران سیاسی ایران بود. اگر در آن دوران بودیم قطعا برای آقای خاتمی فیلم تبلیغاتی می‌ساختم. اما اکنون برای آقای موسوی هم فیلم نمی‌سازم. دیگر رای هم نخواهم داد و از هیچ فردی حمایت نخواهم کرد.»
...............................................................................
گفتني اينكه، بحث و گفتگو بین کاربران در فضای مجازی برای ۲۱ سالگی دوم خرداد ۷۶ داغ است


انوشيروان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۷
جناب كيومرث چرا داري من را ميزني. راي دادن به اختيار تو صد روزت بهتر از من است. روزگار من را كه ديدي و ميبيني تو تهران. درس عبرت براي تو و ديگران در بدر و اواره و.... حالا كه اينجوريه ائتلاف دوم خرداد چه قبل و چه بعد از ان منحل است. من بدنبال خودم ميروم عراق افغانستان و...تاريخ مطلوبي مردم اين مملكت از لحاظ پايبندي حمايت ماندن رعايت ... ندارند90 در صد تماشاگر و منفعت طلبند. عزيز جان بابي گرام راي نده نده حالا كه پي همه چيز را به تن نماليدي. (359735)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۳:۱۰
بهتر....
ملت با طناب امثال شما به قعر چاه افتادن... (359737)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۵:۲۲
باعث تاسف است این ناامیدی و انفعال دولت اعتدالی و... (359740)
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۸:۵۸
فعلا همه چیز قبضه است!!!!!!!!! (359741)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۰:۵۵
خیلی زحمت کشیدی یک رای دادی منت هم می زاری، لیاقت شماها همان هاله نور است ، انگار که اسلحه گرفته رفته یه تنه نصف کشور رو از دشمن گرفته که طلبکاره به خاطر یک رای دادن، البته حرفش در مورد سیاسی بودن جوایز فيلمسازان سیاه ساز به نظر درسته (359755)