به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۱۵۰۸۲۳
در واکنش به تصمیم ترامپ برای لغو دیدار با "اون"،

ابراز تمایل کره شمالی برای مذاكره «در هر زمان و به هر شکل»

گروه بین الملل: پس از اعلام رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر لغو مذاکرات با رهبر کره شمالی، پیونگ یانگ به این مساله اشاره کرد که این تصمیم در راستای خواسته‌های جهانی نیست و هنوز به دنبال حل این مساله با آمریکاست.
ابراز تمایل کره شمالی برای مذاكره «در هر زمان و به هر شکل»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه که توسط کیم کیه وانگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و در آژانس خبری رسمی این کشور منتشر شد، همچنین به این مساله اشاره دارد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تلاش بی وقفه خود را برای مذاکرات با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انجام داده و کره شمالی تمایل دارد تا در هر زمانی با ایالات متحده مذاکره کند. معاون وزیر امور خارجه کره شمالی همچنین تاکید کرد که دیدار با آمریکا برای حل روابط بسیار خصمانه ضرورت دارد.

وی در ادامه بیانیه خود آورده است: ما به اقدامات ترامپ که از سوی یک رئیس‌جمهور آمریکا غیرمنتظره محسوب می‌شود احترام می‌گذاریم چراکه او به دنبال برگزاری نشستی تاریخی بین رهبران دو کشور بوده است. ما یکبار دیگر به ایالات متحده می‌گوییم که آماده حل مشکلات در هر زمانی و به هر صورتی هستیم. این مقام وزارت خارجه کره شمالی همچنین اعلام کرد که لغو نشست قریب‌الوقوع بین آمریکا و کره شمالی در سنگاپور که قرار بود 12 ژوئن سال جاری میلادی برگزار شود، نشان دهنده اختلاف نظر طولانی مدت میان پیونگ یانگ و ایالات متحده است.

وی ادامه داد: تعهدات ما برای انجام اقداماتی بهتر برای برقراری صلح و ثبات در جهان و همچنین شبه جزیره کره همچنان بدون تغییر است و ما به دنبال برقراری ارتباط بیشتر با آمریکا هستیم. اظهارنظر رئیس‌جمهوری آمریکا در لغو نشست با کره شمالی برای ما دور از انتظار بود و ما آن را به شدت رد می‌کنیم. در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: «ما از به هم خوردن این ملاقات بسیار متاسف هستیم و امیدواریم این اتفاق در آینده رخ دهد.»

واکنش کره شمالی در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۲۴ مه/ ۳ خرداد در اقدامی ناگهانی در نامه‌ای به کره شمالی برنامه ملاقات از پیش تعیین خود با کیم جونگ اون را لغو کرد.
مرجع : ایسنا