به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۱۵۰۸۷۸

درگيري در کنگره نیمه‌تمام حزب اعتماد ملی!

گروه سياسي: جمع کثیری از ارکان حزب اعتماد ملی درباره تشنج در دومین کنگره حزب اعتماد ملی بیانیه ای صادر کردند.در این بیانیه آمده است:

در پاسخ به افکار عمومی که مشتاق دریافت اخبار و اطلاعات دقیق از کنگره اخیر حزب اعتماد ملی هستند و همچنین تنویر افکار عمومی و رفع شبهات رسانه ای، وظیفه خود می دانیم موارد ذیل به آگاهی رسانده شود: دومین کنگره حزب اعتماد ملی پس از ده سال تاخیر در روز جمعه چهارم خرداد ۹۷ برگزار شد که شامل دو بخش بود، در بخش اول: شامل برنامه افتتاحیه و سخنرانی مهمانان بود که با سخنرانی دکتر منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، دکتر عارف، دکتر علی مطهری، سرکار حاجیه خانم کروبی و آقای الیاس حضرتی در حضور شخصیت های سیاسی برجسته کشوری به خوبی انجام شد. در بخش دوم که می بایست کنگره حزب با اعلام مجری برنامه ها وارد دستور رسمی مجامع عادی و فوق العاده خود می شد با اختلاف نظر شدید مواجه شد.

بدیهی است، فقط اعضای حزب اعتماد ملی می بایست کنگره حزب را برگزار کند و حضور سایر مدعوین حاضر در نشست کنگره به هر دلیل که باشد، کاملا غیرمنطقی، غیر مستدل و غیرقانونی است.  هنگامی که مجری برنامه از خروج اعضای غیر عضو حزب اعتماد ملی ناامید شد، شرکت کنندگان در کنگره به دو دسته تقسیم شدند، بخشی خواستار تنفس در جلسه شدند تا افراد عضو حزب برای تشکیل کنگره از افراد غیر عضو جدا شوند و بخشی نیز خواستار انتخاب هیات رئیسه کنگره با حضور همه افراد حاضر در جلسه افتتاحیه اعم از اعضای عضو و اعضای غیر عضو حزب اعتماد ملی در کنگره شدند.

در نتیجه مشاجره لفظی صحن کنگره را در بر گرفت و در عین حالی که تعدادی از اعضای احزاب ندا و همبستگی دانش آموختگان (هدا) خود را با افتخار به جایگاه هیات رئیسه خود خوانده رسانده بودند با اعتراض واقعی تعداد قابل توجهی از اعضای فعال حزب اعتماد ملی مخصوصا کسانی که از اقصی نقاط کشور به نمایندگی از سایر هم حزبی های خود در این کنگره حضور یافته بودند قرار گرفتند و کنگره با اعلام رئیس شورای اجرایی حزب اعتماد ملی بدون هیچ گونه مصوبه ای نیمه تمام باقی ماند.

در این کنگره نمایندگان وزارت کشور نیز در جلسه حضور داشتند و وقایع مورد اشاره را مستقیما نظارت می کردند و کلیه تعرفه های رای اعضای حزب اعتماد ملی که جهت توزیع در بین افراد حزبی طراحی و ممهور به مهر نماینده وزارت کشور شده بود، به صورت کاملا سفید، تحویل نماینده وزارت کشور شد.
ما امضاءکنندگان بیانیه ضمن ضرورت التزام عملی به رعایت قانون و با پرهیز از هرگونه شائبه بی عدالتی و قانون گریزی، رفتار ناشایست عده ای از افراد عضو سایر احزاب در کنگره حزب اعتماد ملی را شدیدا محکوم می کنیم و از وزارت محترم کشور می خواهیم در برخورد با زیاده خواهان، انحصارگرایان حزبی و قانون گریزان که رفتار آنان پیامدی جز ضدیت با تحزب و توسعه سیاسی در بر نخواهد داشت، در هر سطحی که باشند بدون اغماض و چشم پوشی، قاطعانه برخورد نماید.
نمایندگان حاضر از حزب اعتماد ملی استان های آذربایجانشرقی، آذربایجانغربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، همدان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، مازندران، هرمزگان، یزد
کمیته تشکیلات
کمیته روابط عمومی
کمیته مالی و پشتیبانی
شاخه جوانان
شاخه بانوان
شاخه ایثارگران
شاخه روحانیون
کمیته امور بین الملل
کمیته امور مناطق
کمیته انتخابات

رحمت الله بیگدلی فراکسیون شورایشهر حزب اعتماد ملی را تهدید به افشاگری کرد

فرم کاندیداتوری آقای مهدي کروبی سند افتخار ما و شیخ اصلاحات، و مستند افشای سیاهکار‌ی‌های غوغائیان است! برخلاف دروغ‌هایی که برخی دروغ‌پردازان منتشر می‌کنند، آقای مهدی کروبی فرم کاندیداتوری خود در انتخابات شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را پر کرده و مخالف کنگره تشریفاتی بود‌ند.
 فرم کاندیداتوری آقای مهدی کروبی سند افتخار ما و مستندِ افشای پشت‌ صحنه کسانی است که می‌خواستند با استفاده از نیروهای استیجاری و با قیام و قعودِ کسانی که عضو حزب اعتماد ملی نبودند خود را در شورای مرکزی ابقا کنند!
نکته جالب این است که شیخ اصلاحات از حصر خود را در معرض‌ کاندیداتوری و انتخاب‌ قرار می‌دهند، اما عده‌ای قدرت‌طلب برای حفظ خود از آقای کروبی هزینه می‌کنند تا مادام‌العمر خود را بر دیگران تحمیل کنند...!
کروبی هرگز به‌ دنبال انتخابات تشریفاتی نبود.
کسانی که برای اهداف حقیر خود‌ قصد نشان دادن چهره‌ای اقتدارگرا‌ از آقای کروبی داشتند و مدافعان قانون و آقای کروبی را که همراه با شیخ اصلاحات، خواهان انتخابات دموکراتیک بودند، اراذل‌ و اوباش نامیدند صلاحیت نمایندگی مردم را ندارند!
اگر دروغ‌پردازان دست از دروغ‌پراکنی‌های خود بر ندارند پشت صحنه نیروهای استیجاری را که برای ابقای خود به کنگره آورده بودند و برنامه‌های غیرقانونی آنان را افشا خواهم کرد...!
تصویر فرم کاندیداتوی آقای مهدی کروبی از حصر در دست من است و قرار‌ بود آن را در کنگره ارائه دهم که غوغائیان طالب قدرت مادام‌العمر با استفاده از نیروهای استیجاری نگذاشتند!