به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۵۰۹۲۴

اخلاق بزرگترین چالش جامعه پزشکی

گروه جامعه: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: همان طور که مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده اند، علاوه بر کمبود بودجه و تامین منابع، بزرگترین چالش جامعه پزشکی مسائل اخلاقی است.
اخلاق بزرگترین چالش جامعه پزشکی
ایرج فاضل افزود: مهمترین، بزرگترین و عجیب ترین مساله جامعه نیز همین مساله است و اگر به این شکل پیش برویم معلوم نیست به کجا خواهیم رفت البته در جامعه پزشکی نیز همین گونه است و آموزش پزشکی باید تجدیدنظر کلی و تقویت شود. وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم که در این زمینه کارهای اساسی انجام دهیم تا بتوانیم مساله مهم را که همان اخلاق مداری است، در جامعه نهادینه کنیم.فاضل درباره چالش های بزرگ جامعه پزشکی اظهار داشت: جامعه به طور کلی سیر صعودی در زمینه اخلاق ندارد. اخلاق حاصل یک مجموعه اقداماتی است که باید صورت گیرد و به نظر من سیستم قضایی مملکت نقش بسیار مهمی دارد، چنانچه با خلاف برخورد مناسب شود، بسیاری از این مشکلات کاهش می یابد.اجرای دقیق و محکم قانون یکی از مسائلی است که می تواند به اخلاق مداری در جامعه کمک کند.

وی اضافه کرد: ولی پزشکی یک حرفه مقدس است چون با جان انسان ها سر و کار دارد و پزشکان باید الگوی اخلاقی برای جامعه باشند.رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: جامعه پزشکی نباید در مسیر سقوط اخلاقی گام بردارد بلکه باید برعکس درمانگر این ضایعه باشد، پزشکان باید نقش خودشان را در ارتقای اخلاقی جامعه اجرا کنند تا موازین اخلاقی جامعه ارتقا یابد. به همکاران خود توصیه می کنم که موازین اخلاق پزشکی را رعایت کنند تا در پزشکی اسیر این سقوط اخلاقی نباشیم. وی ابراز امیدواری کرد: با اخلاق مداری و توجه بیشتر جامعه پزشکی به مسائل اخلاقی بتوانیم در جامعه از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنیم چون بسیاری از مشکلات که برای جامعه پزشکی و حتی مردم در بخش های درمانی ایجاد می شود ناشی از بداخلاقی هاست.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: نظام پزشکی اخلاق