کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار آمریكا به سوریه درباره "نقض‌ آتش‌بس"

5 خرداد 1397 ساعت 13:12

گروه بین‌الملل: ایالات متحده آمریکا به دولت سوریه هشدار داد "تدابیر قاطع و مناسبی" در واکنش به‌ آنچه "نقض‌های آتش‌بس" می‌خواند، اتخاذ خواهد کرد.


واشنگتن با تاکید بر اینکه نگران گزارش‌هایی درباره عملیات نظامی قریب‌الوقوع در یک منطقه کاهش تنش در جنوب غربی این کشور است، به بشار اسد نسبت به گسترده‌تر کردن درگیری هشدار داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: به عنوان تضمین‌کننده این منطقه کاهش تنش با روسیه و اردن، ایالات متحده آمریکا تدابیر قاطع و مناسبی را در واکنش به "نقض‌های رژیم بشار اسد" اعمال خواهد کرد. دیده‌بان حقوق بشری سوری مستقر در انگلیس چهارشنبه گذشته در گزارشی مدعی شد که نیروهای دولت سوریه سرخوش از پیروزی اخیرشان، به سمت استان درعا در جنوب سوریه حرکت می‌کنند. در همین حال تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد یک هواپیمای دولت اطلاعیه‌هایی در مناطق اشغالی رها کرده و از شبه‌نظامیان خواسته تا خلع سلاح شوند. هشدار آمریکا در شرایطی مطرح شد که گفته می‌شود حمله مشابهی در یک منطقه کاهش تنش واقع در شمال شرق سوریه که در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (تحت حمایت آمریکا) هستند، انجام شد. در جریان این واقعه، نیروهای هوایی و زمینی آمریکا این حمله را دفع کرده و حدود ۳۰۰ نیروی حامی اسد را کشتند. شورشیان ضد اسد هنوز دو منطقه بزرگ در شمال غرب و جنوب غرب سوریه را در دست دارند. شبه‌نظامیان کرد و متحدان عرب آن نیز با پشتیبانی آمریکا یک چهارم شرق فرات در سوریه را در دست دارند.
 

اسرائیل: هدف حمله پنجشنبه به سوریه پایگاه حزب‌الله بود
القصیر
در همین حال روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که هدف حمله روز پنجشنبه اسرائیل یک پایگاه نظامی وابسته به حزب‌الله بود. خبرگزاری سانای سوریه پنجشنبه از شنیدن صدای انفجارهایی در اطراف فرودگاه الضبعه در حومه جنوبی حمص در مرکز سوریه خبر داده بود. گرچه روز پنجسنبه هیچ گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفت اما رسانه‌های مقاوکت رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله خواندند. یک منبع میدانی اعلام کرده بود که فرودگاه الضبعه با چهار موشک هدف قرار گرفته است. فرودگاه نظامی الصبعه در نزدیکی روستای الضبعه در شمال شرق شهر القصیر واقع است که ارتش سوریه مه 2013 کنترل آن را در دست گرفت.

 


کد مطلب: 150944

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/150944/هشدار-آمریكا-سوریه-درباره-نقض-آتش-بس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir