به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۱۵۱۰۴۸

مرگ چهار نظامی روس در سوریه تایید شد

گروه بین‌الملل: وزارت دفاع روسیه با تایید کشته شدن چهار نظامی خود در سوریه از کشته شدن دستکم ۴۳ نفر از مخالفان مسلح بشار اسد در جریان این درگیری خبر داد.
مرگ چهار نظامی روس در سوریه تایید شد
در جریان این درگیری ها که بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه در نتیجه حمله شبانه مخالفان مسلح رژیم به یکی از واحد توپخانه ارتش سوریه درمنطقه دیرالزور رخ داد دو «مستشار» روس در جا کشته و دو تن دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند. این درحالی است که دیدبان حقوق‌بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان سوری است اعلام کرده که در این حمله ۹ نظامی روس و ۲۶ نیروی دولتی سوریه کشته شده‌اند.
 
اسرائیل قصد دارد "خطوط قرمز" خود در سوریه را گسترش دهد
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع دیپلماتیک غربی فاش کرد، رژیم صهیونیستی به روسیه اطلاع داده که قصد دارد "خطوط قرمز" خود در سوریه را گسترش دهد. به گزارش ایسنا، این منابع دیپلماتیک اظهار داشتند، تل‌آویو به مسکو اعلام کرده، تصمیم گسترش "خطوط قرمز" شامل ممانعت از تلاش هم‌پیمانان سوریه در تثبیت حضور نظامی خود و شبه‌نظامیانشان‌ از جمله حزب‌الله لبنان در سراسر خاک سوریه و نه فقط در جنوب این کشور می‌شود. رژیم صهیونیستی بارها تاکید کرده است که مهمترین اهدافش در سوریه ممانعت از "انتقال سلاح از سوی ایران برای حزب الله لبنان و نیز ممانعت از ایجاد پایگاه‌های نظامی در سوریه" است به همین دلیل واهی نیز بارها خاک سوریه را هدف قرار داده است.