به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۱۵۱۱۵۰

نیروهای هادی به 20 کیلومتری الحدیده رسیدند

گروه بین‌الملل: سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد: نیروهای ارتش یمن (منصور هادی) با حمایت نیروی هوایی این ائتلاف به 20 کیلومتری بندر استراتژیک الحدیده رسیده‌اند و این بندر و فرودگاه بزودی از کنتری حوثی‌ها خارج خواهد شد.
نیروهای هادی به 20 کیلومتری الحدیده رسیدند
المالکی گفت: در همه جبهه ها، در حال پیشروی هستیم و نیروهای وفادار به حوثی‌ها روحیه خود را از دست داده و در حال فرار هستند. همچنین یک فرمانده نظامی حامی منصور هادی مدعی شد تا چند روز آینده بندر الحدیده از کنترل حوثی‌ها خارج خواهد شد.

بندر الحدیده نیز از مناطق مورد اهمیت برای عربستان سعودی در ساحل غربی یمن محسوب می شود. سعودیها علاوه بر تنگه باب المندب برنامه ویژه‌ای برای سیطره بر بندر استراتژیک الحدیده، تدارک دیده اند. بندر الحدیده که به عروس دریای سرخ معروف است در ۲۰۰ کیلومتری شهر صنعا پایتخت یمن قرار دارد. این شهر، دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین‌المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

بخش بسیار زیادی از مواد غذایی یمن از این بندر وارد یمن می‌شود و به نوعی می‌توان این بندر را شاه رگ اقتصادی و حیاتی در یمن دانست. لذا تصرف این بندر یا تکمیل محاصره‌ آن، صنعا و دیگر استان‌هایی که اکنون در اختیار انصارالله قرار دارد را از منظر اقتصادی و غذایی بسیار در وضعیت بغرنج‌تری قرار خواهد داد.
 
برچسب ها: حوثي‌ها یمن