به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ساعت ۰۳:۳۶
کد مطلب : ۱۵۱۱۵۱

جزییاتی از آزار جنسی دانش‌آموزان یك مدرسه

گروه جامعه: دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «یکی از مسوولان دوره اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران، با آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان، باعث شکایت پدرومادر این بچه‌ها شده است»

به گزارش بهارنیوز، همزمان چندین ویدیو در فضای مجازی  منتشر شد که در یکی از آنان فرد متهم پس از اینکه از والدین کتک خورده اعترافاتی می‌کند. او سپس توسط پلیس بازداشت شده است. همچنین فیلم کوتاهی از جلسه گروهی از والدین دانش‌آموزان با یکی از مدیران منطقه‌ ۲آموزش‌و‌پرورش تهران؛ منتشر شده که والدین به این مدیر اعتراض داشتند که چرا از شمار دقیق تعرض‌ها باخبر و حامی خانواده‌ها نیست- مدیر مزبور هم از خودش دفاع می‌کرد. کانال خبری روزاروز هم نوشته است: متهم اصلی این ماجرا معاون آموزشی دبیرستان  است كه با شکایت بیش از ۴۰ نفر از اولیای دانش‌آ‌موزان دیروز حوالی ساعت ۱۰صبح توسط پلیس امنیت بازداشت شده است. به نقل از دانش‌آموزان آسیب‌دیده گفته شده که متهم اصلی پرونده، به دانش‌آموزان مشروب و سیگار می‌داده و برای‌شان فیلم‌های‌ مستهجن می‌فرستاده و علیه آن‌ها آزار جنسی روا می‌داشته اما گویا خود بچه‌ها مدعی‌اند اتفاقات بیش‌تری رخ داده است. برخی خبرها حاکیست که آموزش‌وپرورش برای یک‌هفته می‌کوشیده که این ماجرا را بی‌سروصدا نگه دارد.  معاون‌آموزشی دبیرستان معین از حوالی آبان و آذر سال گذشته این آزارهای جنسی را آغاز کرده و پس‌از نوروز نیز به‌بهانه اردوهای مرور دروس، برخلاف ابلاغیه‌های آموزش‌وپرورش درباره اردوهای دانش‌آموزی،‌ دانش‌آموزان را به شرکت در اردوهایی در کردان کرج و ... تشویق می‌کرده و برخی از آزارها در این اردوها روی داده. والدین شاکی این پرونده خواستار اشد مجازات برای متهم اصلی پرونده، پلمب‌شدن مدرسه و برگزاری کلاس‌های آسیب‌شناسی برای فرزندان آسیب‌دیده‌شان هستند. متهم اصلی پرونده نزد پلیس امنیت و با حضور خانواده دانش‌آموزان، به برخی اعمال‌ش اعتراف کرده است.

بیانیه بیت آیت الله حائری درباره معلم متعرض
در همین حال در حالیكه برخی منابع از انتساب متهم این پرونده به یكی از روحانیون خبر داده بودند، بیت مرحوم آیت الله محیی الدین حائری شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مربوط به انتساب فرد متجاوز به دانش آموزان در یکی از دبیرستان‌های تهران به خاندان آیت الله حائری شیرازی را تکذیب کرد و اعلام کرد: شاغل در آموزش و پرورش نداریم. در این اطلاعیه آمده است: این خاندان منسوب مشغول به کار در آموزش و پرورش استان تهران ندارد و انتساب فوق را تکذیب می‌کند. در اطلاعیه فوق طرح مسائل و انتساب آن به بیت علمای ربانی برای تخریب چهره روحانیان منتشر شده است.

از سوی دیگر، جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، اظهار داشت: حسب گزارش مورخ 1397/3/7 مرکز عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در تاریخ 1397/3/6 و در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقوع درگیری در یکی از دبیرستان‌های غرب تهران، مأموران پلیس به محل اعزام شدند و متعاقبا 15 نفر از اولیای‌ دانش‌آموزان مبادرت به طرح شکایت نموده و اعلام کرده‌اند متهم به فرزندانشان تعرض جنسی نموده است. متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار نموده که در یک نوبت فیلم‌های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته است را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده است، اما سایر اتهامات را منکر شده است. با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است. تحقیقات در پرونده ادامه دارد.
برچسب ها: آزار جنسی