کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل صادق زیباکلام از اپوزسیون برانداز

بيش از اصولگرايان با اصلاح‌طلبان دشمن‌اند

8 خرداد 1397 ساعت 8:57


گروه سیاسی-رسانه ها: صادق زيباكلام معتقد است كه « اپوزسيون برانداز بيش از آنكه با اصولگرايان و دلواپسان دشمني داشته باشند، با اصلاح‌طلبان دشمني دارند.» او همچنين شعار معروف «اصلاح‌طلب، اصولگرا ديگه تمومه ماجرا» را آغاز رسمي جرياني مي‌داند كه دچار سرخوردگي‌هايي شده بودند.در ادامه گفتگوی او با اعتماد را می خوانید: 
 
چرا اپوزسيون برانداز حمله به اصلاح‌طلبان را در دستور كار خود به ويژه در توييتر قرار داده است؟
اپوزسيون برانداز يا سلطنت‌طلبان يا مخالفان نظام يا هر نامي كه بر آنان بگذاريم در يك عبارت قابل تعريف هستند. كساني كه چه در داخل كشور و چه در خارج از كشور معتقد هستند كه نظام جمهوري اسلامي اصلاح‌ناپذير است و هيچ اميد و شانسي نيست براي اينكه بتوان اين نظام را از درون تغيير داد و تحولي در آن به‌وجود آورد. از ديد آنها روزبه‌روز شرايط بدتر مي‌شود و آنها معتقد هستند كه به جز براندازي آن نظام و جايگزين كردن با يك نظام دموكراتيك و نظامي ملي و مردمي چاره‌اي ديگري نداريم. اين تفكر كه در سال‌هاي اخير خيلي تفكر گسترده‌اي شده و معتقد است كه شركت در انتخابات بي‌فايده است و به نوعي همه اينها اتلاف وقت و تداوم وضعيت نامطلوب فعلي است. اين جماعت بيش از آنكه با اصولگرايان و دلواپسان دشمني داشته باشند، با اصلاح‌طلبان دشمني دارند.

پيام سياسي اين حملات چيست؟
در فضاي مجازي بيشترين حملاتي كه به من مي‌شود از طرف همين جريانات است چرا كه معتقدند كه امثال صادق زيباكلام عوامل، مزدوران و سوپاپ اطمينان نظام هستند و مردم را تشويق و ترغيب مي‌كنند كه پاي صندوق راي آمده و راي بدهند. همچنان كه من اين‌كار را براي آقاي روحاني انجام دادم. بنابراين كينه و دشمني‌شان نسبت به اصلاح‌طلبان خيلي بيشتر از اصولگرايان است. آنها از اصولگرايان و دلواپسان توقعي ندارند چرا كه تصور مي‌كنند اصولگرايان به براندازي كمك مي‌كنند اما اصلاح‌طلبان سوپاپ اطمينان نظام هستند. در اين بين دلخوري آنها از اصلاح‌طلبان از اين رو است كه فكر مي‌كنند ما جلوي سقوط نظام را گرفته‌ايم و عمر نظام را به بهاي محروميت مردم افزايش مي‌دهيم. آنها معتقدند كه ما ظاهرمان اصلاح‌طلبي است امادر واقع به نفع نظام عمل مي‌كنيم.

ارزيابي شما از شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا ديگه تمومه ماجرا» چيست؟
اين رويكرد سياسي را در رويدادهاي دي ماه كاملا شاهد بوديم.با شعار معروف «اصلاح‌طلب، اصولگرا ديگه تمومه ماجرا» اولين‌بار اين جريان عرض‌اندام كرد كه ضداصلاح‌طلبان بود. رسما شعار عليه اصلاح‌طلبان به عنوان عوامل نظام داده شد.

يعني شما آغازش را در اين شعار مي‌بينيد؟
اين جريان بعد از انتخاب آقاي روحاني و نااميدي‌ها در چينش كابينه دولت به راه افتاد. بعد از سرخوردگي‌ها و ناكامي‌هايي كه نسبت به آقاي روحاني به وجود آمد، اين جريان شروع به شكل‌گيري كرد. يادم هست كه از همان زمان در فضاي مجازي به من حمله مي‌كردند. اينكه شما باعث شديد ما به روحاني راي بدهيم. سرخوردگي؛ نيروي اصلي اين جريان برانداز بود كه مي‌گفت شركت در انتخابات غلط است.


کد مطلب: 151158

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151158/بيش-اصولگرايان-اصلاح-طلبان-دشمن-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir