به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۵۱۱۶۶

توهم قیمتی در بازار آپارتمان‌های نوساز

گروه اقتصادی: با افزایش بیش از ۳۳ درصدی میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت نسبت به سال گذشته و وقوع یک تشنج قیمتی در بازار معاملات، انتظار افزایش قیمت در بازار مسکن نه تنها پایان نگرفته بلکه بیشتر شده است.
توهم قیمتی در بازار آپارتمان‌های نوساز
با وجود اینکه روند افزایش پرشیب قیمت مسکن می‌تواند در ماه‌های اخیر به‌عنوان عامل ضد رونق در بازار عمل کرده و به انصراف متقاضیان و حتی وقوع رکود تورمی در بخش مسکن منجر شود، اما عده زیادی از سازنده‌ها و مالکان پس از چند ماه پیاپی افزایش قیمت محسوس مسکن، همچنان به دنبال کسب سود بیشتر از فروش واحدهای خود هستند و به همین خاطر قیمت‌های پیشنهادی را هفته به هفته تغییر می‌دهند.در این میان قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز که به تازگی عرضه شده، به شکل سرسام‌آوری نسبت به آخرین معاملات ثبت‌شده در اردیبهشت افزایش یافته است. این در حالی است که به اذعان کارشناسان، بازار مسکن کشش افزایش قیمت محسوس بیش از آنچه تاکنون رخ داده را ندارد و بعید به نظر می‌رسد توهم قیمتی مالکان در بازار به انجام معامله قطعی منجر شود.

این وضعیت در هر دو منطقه ۴ و ۵ مصداق دارد. به‌عنوان مثال در حالی که قیمت آخرین معاملات نوساز در جنت‌آباد جنوبی، حدود ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بوده است، قیمت‌های پیشنهادی عرضه جدید نوساز این منطقه اکنون بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان است. در منطقه شمس‌آباد نیز حداکثر قیمت آخرین معاملات نوساز حدود ۹ میلیون تومان بوده است در حالی که فایل‌های جدید در روزهای اخیر بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان به ازای هر مترمربع قیمت‌گذاری شده است.
توهم قیمتی در بازار آپارتمان‌های نوساز
مرجع : دنیای اقتصاد