به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۱۵۱۲۱۲

صفحه اینستاگرام از ما برند نمیسازد!

گروه فناوری: آمارها می گویند که فقط 20% از سهم رشد و توسعه متعلق به ابزارهای مارکتینگ است در حالی که مدیریت استراتژیک 80% میتواند مارا به موفقین برساند.
صفحه اینستاگرام از ما برند نمیسازد!
اگرجز 76% جامعه آماری هستید که در روز بالای 3 ساعت از وقت خود را با گوشی هوشمند خود می گذرانید و اگر یکی از 800 میلیون کاربر اینستاگرام هستید ، پس حتما با رقابت های تنگاتنگ بازارهای هجازی مواجه و برای خرید وسوسه شده اید. روی صحبت من صفحه هایی ست که اتکا به محتوا و محصول وارد شدند و از ابتدا با یک پلتفرم مشخص از 20 میلیون کابر سخت پسند ایرانی بازار هدف خود را پیدا کردند و از بین آنها اسنپ ، تپسی ، دیجی کلا ، علی بابا ، دیوار ، مدیسه و... بیرون آمدند. که شاید سهم کمی در 1792 میلیارد تومان درآمد از کسب و کارهای آنلاین سال 2018 داشته اند ، اما جز موفقترین استارتاپ های چند سال اخیر ایران بوده اند . این آمار چند هزارمیلیاردی هر کس را که به راه اندازی استارتاپ فکر کرده است مشتاق میکند. اما خبر بدی هم برایتان دارم ، سالاته هزاران استارتاپ حتی به مرحله ی سودهی هم نمی رسند وبا شکست مواجه میشوند. با این اوصاف، الگوی بازاریابی  و بیزینس مدل استارتاپ های موفق چیست؟
 
شناخت بازار و استراتژی ارتباطی گام هایی ست که ما را به موفقیت نزدیک میکند. کمپین ، کد تخفیف ، باشگاه مشتریان ، تبلیغات بیرونی ، سایت و پیج های متنوع فقط ابزارهایست بازخورد فعالیت های ما را به خوبی نشان میدهد.اما کلیدی که قفل بیزینس ما را میچرخاند در یک عبارت << نحو استراتژی مارکت >> است .Oreo برند محبوب بیسکوییت های کرم دار است و بیشترین فروش را در ایالات متحده امریکا دارد اما طرفداران اصلی آن کودکان در حدود سنی 5 سال است. Oreo به خوبی توانسته است خود را به مشتریانش معرفی کند و استراتژیش را پیاده کند و با این هدفمندی در مارکتینگ موفق به جذب بالای بازار کودکان شده است.این فقط مثالی از یک استراتژی مارکتینگ بود. استراتژی شاید ، برنامه ، هویت و ساز و کاری باشد که براساس بازار هدف انتخاب میشود.آمار ها نیز نشاندهنده این است که فقط 20% از سهم رشد و توسعه متعلق به ابزارهای مارکتینگ است در حالی که مدیریت استراتژیک 80% میتواند مارا به موفقین برساند.
مرجع : پول نیوز
برچسب ها: اینستاگرام