به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۱۵۱۲۵۷

راز قتل دختر دانشجو فاش شد

گروه حوادث: مردی که دختری جوان را به قتل رسانده و جسدش را در رودخانه رها کرده بود، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.
راز قتل دختر دانشجو فاش شد
کشف جسدی در مسیل رودخانه خشایار ساعت 9 صبح روز نهم شهریور سال گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری سیدخندان اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد کارگران شهرداری در زمان لایروبی رودخانه، با جسد پیچیده‌شده در داخل پتوی زردرنگ مواجه شده‌اند. بلافاصله با تأیید خبر اولیه، موضوع به اداره دهم پلیس آگاهی و بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه به‌عمل‌آمده از سوی تیم تشخیص هویت و بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد جسد متعلق به زنی حدودا 30ساله است که چند روز از زمان فوت او می‌گذرد.

چند روز پس از تشکیل پرونده مقدماتی، اعضای یک خانواده با مراجعه به کلانتری گاندی اعلام کردند یکی از اعضای خانواده‌شان به نام «نگار» (31ساله) که با مدرک کارشناسی ارشد فیزیک در تهران مشغول به کار است، از چند روز قبل به تماس‌های تلفنی آنها پاسخ نمی‌دهد.به همین علت اعضای خانواده نگار که به‌شدت نگران شده بودند، از شهرستان به تهران آمدند و ابتدا به محل سکونت نگار در محدوده میدان ونک رفتند و در ادامه به محل کار او مراجعه کردند، اما اطلاعی از وضعیت نگار کسب نکردند و در نهایت تصمیم گرفتند موضوع را به پلیس اطلاع دهند.کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی سوابق افراد مفقودشده و مطابقت آنها با مشخصات جسد ناشناس فهمیدند جنازه متعلق به نگار است.

در ادامه خانواده نگار جسد را شناسایی کردند. خانواده نگار در توضیحات خود به کارآگاهان عنوان کردند: «نگار پس از اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته فیزیک موفق به دریافت بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در یکی از کشورهای اروپایی شده بود، اما به علت قانون کشور میزبان که امکان کار در آن کشور برای دانشجویان وجود ندارد، نگار به تهران آمد و مشغول به کار شد تا هزینه تحصیلی خودش را تأمین کند.مدتی از شروع به کار نگار در تهران گذشت و نگار در تماس‌های تلفنی به ما گفت با شخصی آشنا شده که به‌واسطه موقعیت کاری و ارتباطات خوبی که این شخص در سیستم اداری دارد، پیگیر تأمین هزینه تحصیلی او از طریق سیستم دولتی است، اما نگار درباره این شخص توضیح بیشتری به ما نداد. کارآگاهان با توجه به اظهارات خانواده نگار اقدامات ویژه پلیسی را انجام دادند و درنهایت موفق به شناسایی فردی به نام سعید (46ساله) شدند. با شناسایی «سعید» به‌عنوان مظنون اصلی پرونده، کارآگاهان به محل سکونت او در منطقه سیدخندان رفتند و او را روز دوم اردیبهشت امسال دستگیر کردند.

کارآگاهان در زمان دستگیری «سعید» و در بازرسی از محل سکونت وی گوشی تلفن همراه و همچنین زیورآلات متعلق به مقتول را کشف کردند. با وجود دلایل و قرائن به‌دست‌آمده به‌ویژه کشف اموال مقتول از محل سکونت «سعید»، او همچنان منکر آشنایی خود با نگار بود و مدعی شد گوشی تلفن همراه کشف‌شده را از یک دست‌فروش در خیابان جمهوری خریده است. سعید سرانجام دو روز پیش لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اقرار کرد.او در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:«آشنایی من و نگار ابتدا از طریق فضای مجازی آغاز شد. با ادامه آشنایی، متوجه شدم نگار به‌تنهایی در تهران زندگی می‌کند و قصد دارد هزینه اقامتش را برای ادامه تحصیل در اروپا تأمین کند. به این بهانه به او نزدیک شدم و ادعا کردم دوستانی در سیستم اداری دارم که می‌توانند هزینه اقامتش را از طریق سیستم دولتی تأمین کنند. درنهایت با او در محدوده سیدخندان قرار ملاقات گذاشتم». متهم که سابقه فعالیت ورزشی در رشته بوکس را دارد، درباره نحوه ارتکاب جنایت گفت: «نگار پس از اینکه سوار ماشین من شد، فهمید قصد آزار و اذیت او را دارم. به همین دلیل با من درگیر شد و شروع به داد و بیداد کرد.

وی ادامه داد: در یک لحظه متوجه شدم چندین مشت محکم به سروصورت او زده‌ام. ابتدا تصورم این بود که بی‌هوش شده، اما در ادامه متوجه شدم نگار فوت شده است. صندلی شاگرد را خواباندم تا کسی متوجه جسد نشود. چند متر جلوتر، یک ماشین حمل اثاثیه منزل ایستاد. کارگران در حال انتقال وسایل به داخل خانه بودند. بدون آنکه آنها متوجه شوند، پتویی را از روی اسباب و اثاثیه برداشتم. جسد را داخل آن پیچیدم و داخل رودخانه انداختم و بلافاصله از محل دور شدم».سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».
مرجع : شرق
برچسب ها: قتل جنایت