به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۱۵۱۳۱۸

آمریکا رئیس صدا و سیما را تحریم کرد

گروه سياسي: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۶ فرد و سه شرکت وابسته به ایران را به سیاهه تحریم‌های خود علیه این کشور افزوده است.
آمریکا رئیس صدا و سیما  را تحریم کرد
شش فردی که به تازگی از سوی ایالات متحده تحریم شده‌اند عبارتند از : عبدالعلی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما،‌ حسین الله کرم، رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله، عبدالحسن فیروزآبادی،‌ عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور، عبدالحمید محتشم، دبیر کل انصار حزب‌الله و سردبیر نشریه یالثارات الحسین و «حمید استاد» مسئول انصار حزب الله مشهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه خود آورده است که با مجموعه تحریم‌های تازه خود گروه انصار حزب‌الله و گروه برنامه‌نویسی هانیستا را نیز هدف قرار داده است. گروه برنامه‌نویسی هانسیتا از سوی آمریکا متهم است که با طراحی و تولید دو نرم‌افزار موبوگرام و موبوپلاس امکان ردیابی و زیرنظر گرفتن کاربران ایرانی اینترنت را برای نهادهای امنیتی و قضایی این کشور فراهم کرده است. پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین‌الملل وی را به اتهام پشتیبانی مالی از حزب‌الله لبنان به واسطه سپاه پاسداران تحریم کرده بود.