به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۱۵۱۳۲۱

جهرمي: 35 هزار شغل در تلگرام فعال است

گروه فناوري: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آماراشتغال در حوزه فضای مجازی، گفت: از ۲۰۰ هزار شغل فضای مجازی، 35 هزار شغل مربوط به تلگرام بوده است که در حال حاضر این کسب و کارها یا از نسخه های غیر رسمی تلگرام و یا از فیلتر شکن استفاده می کنند، البته این امکان فراهم است تا از سایر پیام رسان ها نیز بهره بگیرند.
جهرمي: 35 هزار شغل در تلگرام فعال است
محمدجواد آذری جهرمی درباره فعالیت نرم افزارهای و نحوه دریافت مجوز این فعالیت ها نیز افزود: نرم افزاری‌هایی که در عرصه فضای مجازی ارایه خدمت می‌کنند باید از صنف خودشان مجوز بگیرند و مطابق قانون موجود صنفشان برای آنها تصمیم گیری می‌کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: کسب وکارهای اینترنتی یک صنف دارند  وکسب‌ کارهای سنتی یک صنف دیگر دارند و اپلیکیشن‌ها  بر اساس نوع فعالیت‌شان از یکی از این اصناف مجوز می گیرند و از سوی دیگر برای خدمات بانکی‌شان مجوز  "ای نماد" را دریافت می کنند و در حوزه گردشگری نیز سازمان میراث مجوزشان را ارایه می کند، البته قرار است که تمام این مجوزها تجمیع شود و به صورت پنجره واحد در اختیار متقاضایان قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه عضویت بی اختیار در پیام رسان سروش نیز گفت: اطلاعات لازم در این رابطه به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده است و در این مورد مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی موضوع است. آذری جهرمی درباره وضعیت رفع فیلتر توییتر نیز افزود: تصور می کنم نظر ۶ وزیر دولت و دو نماینده منتخب مجلس که برخواسته از آرای مردم هستند، محترم شمرده می شود