به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۱۵۱۴۸۱

معین یكی از بهترین محتمع‌های منطقه 2 بود

سالن كنفرانس بسیار مجهز دبیرستان
سالن كنفرانس بسیار مجهز دبیرستان
گروه جامعه: یكی از والدین دانش‌آموزان مجتمع آموزشی معین می‌گوید: این مركز آموزشی یكی از برخوردارترین و گرانترین مجتمع‌های آموزشی (از نظر شهریه)، قدمتی فعالیت 18 ساله دارد اما اتفاق اخیر ضربه حیثیتی و روانی سنگینی بر آن و همچنین صدها دانش‌آموز و خانواده‌های آنها وارد آورده است.

وی گفت: فرزند من 5 سال است در این مركز مشغول به تحصیل می‌باشد و متاسفانه با فضاسازی صورت گرفته ضربه روحی سنگینی به او و دوستانش وارد آمده و واقعا نمی دانیم او و دیگر دوستانش این روزها با چه وضع روحی و چگونه امتحانات نهایی خود را می‌دهند زیرا در اغلب ساعات روز از این همه جو مسموم ایجاد شده افسرده و حتی خواب راحتی ندارند و هر چقدر با آنها صحبت می‌كنیم تا آرامش پیدا كنند باز هم سخت از این فضای مسموم آزرده خاطرند و روحیه بسیار بدی دارند، مادران به شدت آسیب دیده‌اند و كار برخی از آنان به بیمارستان هم كشیده شده است.

این پدر گفت: فرزند من و هم‌كلاس‌هایش، باید سال آینده در كنكور شركت كنند ضمن اینكه تا مدتی دیگر حداقل 40 محصل سال آخر دبیرستان هم باید در كنكور امسال شركت كنند. برخی از والدین متاسفانه با حیثیت، آبرو و آرامش و آینده بچه‌‌های خود و ما به خاطر عدم فهمشان از امور فرهنگی و رسانه‌ای بازی كردند. به نظر من، پدر دانش‌آموزی كه به دست فرزند كلاس هشتمی خود ساعت هوشمند (اپل واچ) می‌بندد و به او راهنمایی می‌كند كه از الفاظ ركیك استفاده كند و فیلم بگیرد تا به قول خودش، انحراف ناظم بی‌اخلاق را افشا كند و سپس فیلم را برای فردی رسانه‌ای و جنجالی مقیم آمریكا می‌فرستد تا این غائله را ایجاد كند دست كمی از اقدامات معاون دبیرستان ندارد. بلكه او حتی بمراتب سهم بیشتری در این ماجرا دارد. از او و  آن خانمی كه در سالن سخنرانی می‌كند و با وقاحت تمام می‌گوید به بچه‌های ما تجاوز شده چرا حالا می‌گوید: نه، تجاوزی صورت نگرفته، من از روی احساسات این حرفها را زدم و به بچه خودم هیچ تعرضی نشده است! این خانم و آن چند نفری كه در شبكة‌های اجتماعی گروه راه انداخته اما الان خفه‌خون گرفته‌اند حال باید بیایند توضیح بدهند این آب ریخته شده روی زمین و حیثیت و روحیه آسیب دیده بالغ بر 400 دانش‌آموز را چگونه جمع خواهند كرد؟

وی ادامه دارد: این مجتمع دارای امكانات و فضای فیزیكی بزرگی، زمین بزرگ ورزش، سالن بسیار مجهز، مسجد و ... برخوردار بود البته ایراداتی هم داشت كه شخصا چند ماه قبل آن را به مسئولان مجتمع گوشزد كردم كه یكی از آنها مناسب نبودن وجود كلاس‌های مقطع ابتدایی در ساختمان به دلیل ارتباط داشتن آنها با بچه‌های دبیرستان بود كه همین اشكال را اخیرا یكی از معاونان آموزش و پرورش نیز وارد دانسته و رسانه‌ای كرده بود. همچنین از سال گذشته همراه داشتن گوشی‌های هوشمند موبایل برای دانش‌آموزان تقریبا عادی شده بود كه در این زمینه هم بسیاری از اولیا تذكر داده بودند.

وی در خاتمه اظهار داشت: در كنكور سالیان اخیر چندین دانش‌آموز سال آخر مجتمع معین، در بهترین رشته‌های دانشگاه‌های مطرح كشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف قبول شده‌اند ولی ماجرای اخیر به شدت به صدها دانش‌آموز و خانواده‌های آنها ضربه روحی وارد آورده و  ما مانده‌ایم و روحیه و روان نابود شده خودمان و فرزندان بی‌گناهمان كه ملعبه حركات سوء و غیراخلاقی (و نه تجاوز) یك معاون جوان و و پس از آن فضاسازی احمقانه چند والد دانش‌آموزان شده‌ایم.