به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۱۵۱۵۲

امیدواری جنتی به ادامه راه خاتمی

گروه فرهنگی و هنری:‌ استودیو موزه موسیقی با حضور علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی مرادخانی(معاون امور هنری ارشاد) و جمعی از بزرگان حوزه موسیقی افتتاح شد.
امیدواری جنتی به ادامه راه خاتمی
علی مرادخانی در ابتدای این مراسم به سابقه فعالیت مدیریتی خود در عرصه موسیقی اشاره کرد و گفت: از سال 1383 که قرار شد موزه موسیقی را افتتاح کنیم؛ این مجموعه در اختیار ما قرار گرفت و بدون هیچ گونه بازتاب خبری کار را آغاز کردیم و توانستیم مجموعه‌ای غنی از موسیقی ایران را گردآوری کنیم که به طور حتم این آثار کم نظیر هستند، موزه موسیقی آرشیوی در اختیار دارد که در کشور بی‌نظیر است. وی ادامه داد: پس از اینکه دکتر جنتی از من خواست که در معاونت هنری حضور داشته باشم؛ از ایشان خواستم کارهای زیربنایی در موزه موسیقی را رها نکنم، همچنین صحبت‌هایی هم با آقای شهردار داشتم و ایشان هم با این موضوع موافقت کرد، بنابراین قرار است کارهای زیربنایی در موزه موسیقی را رها نکنم.

فرهاد فخرالدینی رهبر سابق ارکستر ملی ایران پس از مرادخانی به جایگاه دعوت شد و با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران برای تاسیس موزه اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم وضعیت موسیقی در کشور ما چگونه است؛ زیرا همه به خوبی با این وضعیت و مشکلات این عرصه آشنا هستند. ما با موسیقی و با هنر و با فرهنگ می‌توانیم در دنیا به خود ببالیم. این هنرمند با بیان اینکه برخی صحبت‌ها که موجب نزول جایگاه موسیقی می‌شود دلم را به درد می‌آورد، ادامه داد: موسیقی اگر چیز بدی بود، فیلسوف بزرگی چون ابن سینا به بحث درباره آن نمی‌پرداخت. از نظر ابوعلی سینا موسیقی در صدر همه علوم قرار دارد. موسیقی به جامعه نشاط و شادی می‌دهد. من از دکتر جنتی و آقای مرادخانی می‌خواهم که تلاش کنند تا موسیقی و هنر در کشور ما رونق بگیرد.

علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این مراسم گفت: به همکاری‌های نزدیک وزارت ارشاد و شهرداری تهران چشم دوختم تا بتوانیم دست در دست هم فضای نشاط و شادی را به جامعه بازگردانیم. فضایی که متاسفانه در سالهای اخیر پرنشاط نبود و چهره بسیاری از مردم متاثر و غم زده شد. بسیاری از شخصیت‌های خارجی و سفیرهای کشورهای دیگر که از موزه موسیقی بازدید می‌کنند، بسیار با شگفتی از این مجموعه یاد می‌کنند، چراکه گنجینه بزرگی از موسیقی ایران در این موزه فراهم شده است. استویوی این موزه هم درحال آماده سازی است و امیدواریم این مرکز بتواند پاتوق خوبی برای همه هنرمندان موسیقی باشد تا در جهت رشد و تقویت این هنر به کار برده شود.

جنتی با بیان اینکه وزارت ارشاد همکاری لازم را برای انجام رسالت این مرکز به کار می‌گیرد، درباره حضور مرادخانی در معاونت هنری گفت: ما آمدیم که در شرایط امیدواری بار دیگر از خوشحالی و نشاط مردم ایران صیانت و آن را تقویت کنیم. بسیار خوشحالم علی مرادخانی مسئولیت معاونت هنری را قبول کرد. در همان روزهای نخست هم به ایشان گفتم شما تحت هر شرایطی نباید این گنجینه بزرگ را در موزه موسیقی رها کنید. به هر حال این گنجینه حاصل زحمات آقای مرادخانی است و در مسئولیت معاونت هنری هم باید موزه را حمایت کند. وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان ضمن تشکر از کمک‌های احمد مسجد جامعی برای راه‌اندازی این محل اظهار کرد: آقای مسجدجامعی قبل و بعداز تشکیل دولت یازدهم کمک‌های فوق‌العاده‌ای به ما کردند که امیدوارم با این کمک‌ها ادامه دهنده راهی باشیم که در ابتدا با آقای خاتمی شروع شد. امیدواریم بتوانیم در وزارت ارشاد ادامه دهنده راهی باشیم که سیدمحمد خاتمی آغاز کرد و پس از ایشان هم آقای مسجدجامعی دنباله رو این مسیر بود.

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۳:۳۸
موفق باشي (118434)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۵۶
پدر شما ادامه دهنده راه انبیا و گذشتگان بوده! شما هم انشاا... موفق باشید (118508)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۷:۰۹
گشت ارشادم هرچه سریعتر راه بندازید تا ما بازم ارشاد شیم اخه دلمون خعلی تنگ شده با ون بریم سواری!!!!!!!!!!!!!!! (118511)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۳۴
به عمل کار بر آید
به سخن رانی نیست
باید صبر کنیم و ببینیم چی میشه (118535)
آرش
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۳:۵۷
آفرین جنتی کوچک ولی باین کارای خوب نشاد می دی که بزرگی... (118440)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۳:۵۹
درودبراقاي جنتي و مقتدايمان سيدمحمد خاتمي ماندگار (118441)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۱۳
جنتي پسر زنده باد
خاتمي پاينده باد (118443)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۲۵
کاش بقیه معاون هات هم به خوبی مراد خانی بودن، اخه بعضی هاشون .... (118448)
وطن
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۲۷
درود بر جنتی............... (118450)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۳۰
اونایی که میگفتن جنتی اصلاح طلب نیست کجان؟اونایی که فکر میکردن تفکر و اندیشه از پدر به پسر منتقل میشه کجان؟ (118451)
......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۷
آقا دعوا داری شما؟؟ هی کجان کجان راه انداختی! یه درود بر جنتی بگو خلاص کن خودتو (118486)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۳۰
با سلام
ضمن آرزوي موفقيت
يك نكته درباره عدم تغيير مديرعامل ايرنا تا كنون را مي خواستم بپرسم
با توجه به اين مطلب كه خبرگزاري ايرنا مهمترين پايگاه رسانه اي دولت است چرا بايد تا كنون مديرعامل آن تغيير نكرده باشد چرا كه ايشان نيرويي است كه بدون سابقه رسانه اي قبلي و به دليل رفاقت با آقاي بهداد معاون سياسي وقت دفتر رياست جمهوري (مشايي) به آقاي مشايي معرفي شدند و به دليل وفاداري به ايشان اول به مديريت سياسي دفتر و سپس به خاطر مورد وثوق بودن و دفاع جانانه از مشايي در محافل مختلف به مديرعاملي ايرنا منصوب شد._(ضمنا ايشان باجناق لطف اله فروزنده معاون پارلماني آقاي احمدي نژاد هستند)
البته ايشان به همراه آقاي بهداد از آزادگان عزيز هستند اما در ارتباطاتي كه با ايشان داشتيم ايشان در محافل خصوصي به شدت بر عليه دولت و رياست دولت دكتر روحاني موضع مي گيرند و از افراطي ترين نيروها در مواجهه با دولت هستند اما در عين حال درحال لابي كردن و رايزني براي ماندن هستند كه با سفر به استانها و دادن وعده به كاركنان و نيز كسب محبوبيت در ميان آنها درصدد مطرح كردن خود به عنوان مديري موفق محبوب و فراجناحي مي باشد و اگر اخبار چند روز اخير ايشان را در ديدارها و سفرها رصد كنيد در صحبتهاي خود اصرار بر فراجناحي و رسانه ملي بودن .... دارند در حالي كه در جمع خصوصي به شدت با دولت مخالف هستند
لازم به يادآوري است ايشان معاون ستاد مشايي هم بودند كه البته به سرانجامي نرسيدند و از فدائيان حاج اسفنديا مشايي هستند!!!
كه البته بعد از رد صلاحيت افراد را به نفع دكتر جليلي هدايت مي نمودند.
حال سوال اين است آيا دولت تدبير و اميد و اعتدالگر چگونه اقدام به تغيير ايشان نكرده و آيا لابي گري ها راه را بر روي متخصصين بسته و عرصه جولان افراطي ها باز گذاشته است يا اين كه زد و بندي در پشت پرده وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (118452)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۳۲
روزی که معرفی شد گفتم بدبخت شدیم اینم پسر همون پدره ولی الان می بینم میشه آدم حسابی بود ولو پسر جنتی بود.خداکنه تا آخر همینجوری باشه. (118453)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۴
دروغه (118458)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۰:۲۹
شما فکر کن دروغه
رئیس دولت دهم هم میگفت ماست سیاهه (118582)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۴:۵۷
بابا بچه ها ای جنتی واقعآ ندارد نشان از پدر. دمش گرم زمانی که اسم بردن از خاتمی جرم محسوب میشه خیلی مرد میخواد اسم سید بیاره. (118462)
.......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۹
سیاست دیگه یکی منفعتش حکم میکنه اینوری باشه یکی منفعتش رو اونور میبینه (118488)
سید
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۳۶
جنتی ارشادی جایگاهش جنتی باد (118472)
عباس
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۴۴
آقای جنتی ازخاتمی محبوب دل ملت ایران به نیکی یادکردن ماهم ازایشان تشکرمی کنیم (118474)
عباس
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۴۸
این سخن آقای جنتی وزیرارشادحسن روحانی است لطفابخوانید""امیدواریم بتوانیم در وزارت ارشاد ادامه دهنده راهی باشیم که سیدمحمد خاتمی آغاز کرد و پس از ایشان هم آقای مسجدجامعی دنباله رو این مسیر بود"".وزیرمحترم زنده باشی برات موفقیت وسربلندی آرزومی کنیم (118476)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۵۴
تورو خدا یکی به فکر کتابخونه ها باشه که واعظی داغونش کرد (118477)
مهدس
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۹
همین که عشق خاتمی در دل خیلی از ما هنوزم جاریست جاودانه بودن افکار خاتمی رو تایید می کند درود بر جنتی پسر آرمان گرایی ات را می ستاییم (118487)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۲۴
جناب اقاى جنتى تهران همه ايران نيست. (118490)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۲۶
این یعنی ترویج افکار امثال مهاجرانی وزیر ارشاددولت خاتمی که به تمام مقدسات اسلام توهین می کند (118491)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۰:۲۹
خیانت به مقدسات در 8 سال گذشته بی نظیر بود (118583)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۳۱
به همکاری‌های نزدیک وزارت ارشاد و شهرداری "تهران" چشم دوختم تا بتوانیم دست در دست هم فضای نشاط و شادی را به "جامعه" بازگردانیم
------------------------
وزیر محترم بدونه تهران یه چیزه و جامعه یه چیز دیگه. ایران فقط تهران نیست. اهواز کلاً هیچی نداره! نه تئاتر نه فرهنگستان نه تالار نه هیچ چیز و هیچ چیز، اونوقت ایشون دنبال ارتباط نزدیک با شهرداری تهرانه.
-------
حامی روحانی ام ولی آقای جنتی لطف کنند این رویکرد رو حداقل به زبون نیارن که بد جوری حرص شهرستانیها رو در میارن. (118492)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۷:۲۰
امیدوارم 2 روز دیگر نگویند تحریف شده یا تکذیب شود.

درود بر آنهایی که دنبال رو راه خاتمی هستند (118513)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۰:۵۱
واقعا، چون تنها پاکان دنباله رو خاتمی پاک هستند (118593)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۰۳
نذرمان قبول موفق باشی استاد...
شجاعتت را میستاییم (118520)
بستان
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۰۴
آفرین آفرین درود بر تو سلام بر خاتمی عزیز... (118522)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۲۶
خاتمی =مردهمه خوبیها
درودبرعلی جنتی (118531)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۲۲
پسر نوح (118562)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۳۸
منو عاشق خودش کرد جنتی به خدا (118566)