به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۱۵۱۵۶
گام برخی از مجلسی‌ها برای تقابل با دولت!!

تهدید به استیضاح 3وزیر دولت روحانی!

گروه سیاسی : در حالیکه هنوز 2هفته از رای اعتماد مجلس به وزرای کابینه دولت یازدهم نگذشته برخی از نمایندگان مجلس از هم اکنون ساز مخالفت با تصمیمات دولت را کوک کرده و حتی تهدید به استیضاح 3وزیر را مطرح کرده اند به طوریکه یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نامه ۵۰ نماینده به لاریجانی در اعتراض به لغو یکی از مصوبات دولت احمدی‌نژاد توسط دولت روحانی و تهدید سه وزیر به استیضاح در صورت عدم ارائه توضیح قابل قبول در این زمینه خبر داد.
تهدید به استیضاح 3وزیر دولت روحانی!
موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس نسبت به ابطال یک مصوبه قانونی دولت احمدی‌نژاد که آن را آغاز عقب‌نشنی دولت از خصوصی سازی دانست، انتقاد کرد. نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: دولت مدعی واگذاری امور به مردم بود اما اکنون بین شعار و عمل دولتی ها تعارض به وجود آمده و برخی اقدامات، مغایر شعارهای دولت است. آقای چیت‌چیان وزیر نیرو آمده محکم جلوی واگذاری ها را گرفته و چند مصوبه قانونی دولت قبل را لغو کرده و آقای زنگنه وزیر نفت هم به‌صراحت در تلویزیون اعلام کرده خصوصی سازی را قبول ندارد. وی چنین موضع‌گیری ها و اقداماتی را آغاز یک انحراف در دولت دانست و گفت که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این زمینه به آقای نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تذکر داده‌اند. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت قبلی 49 درصد شرکت مهاب‌قدس را بابت مطالبات پیمانکار راه‌آهن مشهد - گرگان به آستان قدس رضوی واگذار کرد. این اقدام مورد تأیید مجلس بود و تمام مراحل قانونی آن نیز توسط دولت قبلی انجام شد اما آقای چیت چیان در نامه به دولت ابطال آن را خواستار شد.

وی ادامه داد: متأسفانه وزیر اقتصاد به عنوان مسئول اجرای خصوصی سازی و همچنین آقای آخوندی به عنوان متولی مستقیم در این عرصه، مخالفتی با این اقدام نکرده‌اند. اگر مصوبه‌ای را هیئت تطبیق مصوبات رد کرده و دولت هم بر اساس آن مصوبه‌ای را ابطال کرده باشد، مشکلی نیست ولی این مصوبه با ابلاغ رئیس مجلس اجرایی و مراحل قانونی آن هم طی شده است. دولت مدعی است به معیشت و زندگی مردم توجه دارد اما این کار که نوعی بدعت و قانون‌شکنی جدید است، در روند زندگی و معیشت مردم اخلال ایجاد کرده و موجب بیکاری خیل عظیمی از نیروی کار می شود.

نماینده بجنورد در مجلس گفت: نمایندگان در خصوص این اقدام در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در صحن مجلس به رئیس جمهور و وزرای مربوطه تذکر دادند و 50 نماینده هم در این خصوص نامه‌ای به لاریجانی نوشتند. وی افزود: امضاءکنندگان این نامه خواستار ارائه توضیح وزرای نیرو، اقتصاد و راه در این زمینه شدند و حتی وزرای مذکور را به استیضاح هم تهدید کرده‌اند و قرار شد رئیس مجلس با رئیس جمهور برای ابطال این تصمیم مذاکره کند. وقتی شرکتی بابت مطالبات پیمانکار خصوصی واگذار و در واقع مالک به غیر شده، دولت حق ندارد آن را بدون کارشناسی و بی حساب و کتاب ابطال کند و این کار غیر قانونی است.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اجرای اصل 44 قانون اساسی می فرمایند اقتصاد را خصوصی و به مردم واگذار کنید و دولت‌ها باید در این زمینه گام بردارند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی و رونق کسب‌وکار از شعارهای اصلی دولت یازدهم بود اما اکنون خلاف آن حرکت می‌کند، نامه مجلسی ها را اخطار جدی برای دولت دانست و تأکید کرد چنانچه تصمیم وزیر نیرو لغو نشود، استیضاح او و وزرای اقتصاد و راه به‌طور جدی دنبال می‌شود.

مردم!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۴۱
بسيار تعجب آور است كه بدانيم و ميدانيم و ميدانند و ...، كه همين چند روز پيش همه متوجه شدند كه آقايي 160 ميليارد ريال! از پول مردم واقعي رو به حشاب موسسه غير انتفاعي خود واريز كرده و صداي هيچيك از اين 50 نفر و مابقي نمايندگان محترم شنيده نشد! كدام مردم ؟!
اين شركت متعلق به مردم! سود حاصل را بين كدام مردم! تقسيم ميكند؟!
چنين شركتهاي مردمي! طي كدام مناقصات منصفانه با ديگر شركتهاي واقعي مردمي رقابت برابر دارند و پيمانكار چنين پرو‍ژه هايي شناخته ميشوند ؟! و .... (118473)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۴۵
این مجلسیان دوره احمدی نژاد. . . . . در مقابل آن همه قانون گریزی و اختلاس و اختلاف افکنی، هیچ کاری نکردند. اون همه احمدی نژاد عزیز بهشون تو همون مجلس تیکه انداخت جیکشون در نیومد حالا این دولت که اول کارشه شروع کرده اند به کارشکنی؟ (118475)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۵:۵۸
... و منافع رانتی های شبه دولتی به خطر می افتد و می لرزند و داد و بیداد نماینده های وابسته به‌ آنها شروع می شود... (118478)
عبدالمجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۰۳
حتما آقایون نمایندها از این واگذاری یه حال خوب بردن که با ابطالش توسط دولت امید مخالفن بابا 8 سال بی عدالتی بس نبود این 2 سالم تموم شه تا اخر بسات احمدی نزادو مردم بریزن بیرون (118479)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۰۹
دولت احمدي نژاد اين مجلس به هم ميومدن. . . . (118480)
محسن خراسانی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۱
من نمیدونم مگه قراره دولت آقای روحانی هر کار اشتباهی کرد دیگران نادیده بگیرند باید جلوی اشتباهات گرفته شود از سایت بهار نیوز هم خواهش میکنم اینقدر یکطرفه به قاضی نرود (118481)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۲:۲۷
"دولت قبلی 49 درصد شرکت مهاب‌قدس را بابت مطالبات پیمانکار راه‌آهن مشهد - گرگان به آستان قدس رضوی واگذار کرد"
کار دولت قبلی اشتباه بود و مجلس در تایید اون، آستان قدس رضوی از کی تا حالا شده بخش خصوصی؟!! (118623)
فرشید ب
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۰۰:۴۹
آخه جلوگیری از واگذاری یک شرکت دولتی متعلق به بیت المال به یک کارتل اقتصادی شبه خصوصی با درآمدهای بسیار بسیار کلان شبهه ناک، کجاش اشتباهه؟ آقای خراسانی مطمئن باشید اگه دولت روحانی هم برخلاف منافع ملت اقدام کرد، طرفدارانش اولین مخالفان خواهند بود. (118682)
عباسی
Sweden
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۱
شاید که این واگذاری ها هم در ادامه رانت ها و به تاراج دادن بیت المال بوده که میخواستن جلویش را بگیرند (118482)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۲
چه نفع بزرگی این آقایون داشتند که دادشون الان بلند شده!! آقا جان دوره احمدی نژاد و ببخشش هاش گذشت (118483)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۲۳
نتیجه میگیریم که ما غلط کردیم دو سال پیش نرفتیم رای بدیم....به خدا اگه یک درصد احتمال می دادیم که ریاست جمهوری اینجوری بشه و روحانی رای بیاره غلط میکردیم رای ندیم (118489)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۳۲
وای خدایا ما رو از دست این. . . . . نجات بده. اینا فقط میخان دولت با شکست روبرو بشه ، خدا ازتون نگذره. تا الان دعا میکردیم دولت احمدی نژاد تموم بشه از حالا باید دعا کنیم این مجلس تموم بشه. عجب ادمایی هستن با مردم سرجنگ دارن، متاسفم. (118494)
ابوسعيدگناره اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۳۶
اقا رانتها قطع شدن اينا اب تو چالشون رفته مردم درمقابل اين افراطي گريها نبايد سكوت كنند و بايد به ضرب شتمي به اينها بدهند تا اندازه خودشون يادشون نره (118496)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۳۹
عرض شود که به اسم خصوصی سازی این شرکت ها رو داشتند به آستان قدس واگذار میکردند! (118498)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۳۹
آستان قدس رضوی باتوجه به اینکه از پرداخت عوارض قانونی و مالیات های متعلقه به دولت معاف می باشد یک رقیب جدی و قوی برای بخش خصوصی است در حالیکه از امکانات مالی و وام های کم بهره هم برخوردار است .
ضمنأ پیگیری اقای ثروتی در مورد توهین استاندار خراسان شمالی به مردم بجنورد به کجا کشید ؟ (118499)
فرشید ب
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۰۰:۵۲
صد هزار احسنت (118684)
سهیل
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۴۸
ای خدا....اینا چی از جون ملت و منخب ملت میخوان...احمدی نژاد 8 سال,تمام بنگاههای خصوصی سازی رو تار و مار کرد و دولت بزرگ کرد,صدای کسی در نیومد.حالا لغو مصوبه دولت قبلی رو کردن پیرهن عثمان و میخوان از حقوق ملت دفاع کنن. (118502)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۶:۵۲
پس اقای حداد عادل کجا هستن بیان مثل زمان احمدی نژاد دعوت به ارامش کنن بگن کشور در وضعیت بحرانیه و این حرفا (118504)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۷:۱۳
بابا به قران اینا نماینده مردم نیستن ما که هر رایی بود به اصلاح طلبان دادیم حالا اینا از کجا رفتن مجلس معلوم نیس/توی کدوم کشور دنیا نمایندگان مجلسش خلاف نظر مردم کار میکنن؟ (118512)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۷:۲۹
کی این دو سال تمام میشه ما ازاین نماینده ها راحت شیم! (118515)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۷:۵۳
روحانی تا 2 سال احمدی نژاد رو معاون پارلمانی بذاره ، اون بلده با این مجلس چیکار کنه!؟ (118518)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۱۳
با درود
به نظر میرسد بعضی از نمایندگان مجلس نقش آخرین بازمانده دولت احمدی نژاد را بازی میکنند. آنها اگر نگران مردم بودند به درخواستهای مردم و معلمان در استقبال از وزارت آقای نجفی در آموزش و پرورش توجه میکردند. (118524)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۳۶
چرا مجلس در خصوص واگذاری های غیر قانونی دولت قبل اعتراض نکرد؟!!!!
آیا منظور مجلس از خصوصی سازی واگذاری شرکتهای دولتی به مدیران دولتی است؟ (118536)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۳۷
اول بگید بودجه ی طرحی که بابت آن به پیمانکار بدهکار شدید کجا رفته دوم آیا چنین انتقالی طی چه صورتی به آستان قدس داده شده سوم چه کسی پیمانکار بوده شاید آقای چیت چیان که با رای قاطع وزیر شد چیزی از این پرونده میداند که شما ندادنید چهارم از این 50 نماینده 40 تای ؟آنها مال جبهه ی پایداری هستند که توقعی بیش از این از آنها نمی رود (118540)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۴۵
نماینده ها باید هم طرفدار اختصاصی سازی باشند (118545)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۵۰
از تندروترین مجلس تاریخ معاصر ایران انتظاری بیش از این نیست (118547)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۵۵
لطفا کامل کنید.منظور از خصوصی سازی یعنی........................................... (118549)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۵۹
اون 50 نفر کیا بودن؟ (118550)
فتنه گر
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۰۰
بهار تو هم كه كاسب افراط شدي@@@@@@@@@ (118551)
مردم بیچاره
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۰۵
البته کاش آقای ثروتی توضیح میداد آستان قدس کدوم قسمتش خصوصی و مردمی هست! . . . . (118552)
حزب
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۰۶
زرشک- این دفعه ملت هم شما را استیضاح خواهنند کرد خودتون هم میدونید که ملت دیگه به این مجلس رای نخواهند داد - مخصوصا شما اقای ثروتی ببین قالیباف کجا میره برای خودت جا پیدا کن - بجنوردیها دیگه نمی خواهند شما را (118553)
مردم
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۱۲
بهاریها نکنه نمیتونید نظرات خوانندگان رو در مورد این مطلب درج کنید؟!!!!!! (118557)
عترف
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۱:۲۲
احسنت به این مجلس تا یک ماه پیش که نبود تازه اومدن جلوی و بجد جلوی خلاف ها را میگیرند بازم احسنت (118607)
آرش
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۰۱:۴۷
حیدرپور نماینده ی شهرضا که خودت را کشتی تا قالیباف رای بیاره...باید فکر رفتن باشی (118700)